Režisérka Maren Ade si 23. listopadu z pléna europarlamentu odnesla trofej filmové ceny LUX za snímek Toni Erdmann, který je originální kombinací komedie a dramatu. Vypráví příběh otce snažícího se navázat blízký vztah se svojí dcerou a zároveň ukazuje neúprosné a odlidštěné prostředí velkých korporací. „Filmy jako Toni Erdmann se mohou točit jenom díky národním a evropským dotacím, protože ty nám dávají určitou svobodu,“ okomentovala režisérka význam podpory evropské kinematografii.
„Nevím, jestli existuje něco jako evropská kinematografie, ale jsem ráda, že jsem evropská režisérka, protože můžu být Němka a zároveň součástí něčeho většího,“ řekla Maren Ade po slavnostním oznámení vítěze dnes krátce po poledni na plénu.
Toni Erdmann
Je to komedie a zároveň drama, protože, jak vysvětlila sama režisérka: „ten táta se snaží být legrační a dělat vtípky, ale je to vlastně ze zoufalosti.“ Otec se chce přiblížit své dceři, která jako Němka pracuje pro nadnárodní firmu v Bukurešti, přičemž úplně rozvrátí zajeté koleje jejího tamního života. Jeho šprýmy také nastavují zrcadlo hodnotám dnešního vysoce výkonného a na efektivnost zaměřeného světa byznysu.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva
Podle čeho byste určoval, jaké obory se na VŠ budou platit z rozpočtu a jaké ne?
A jste pro zpoplatnění studia na VŠ?
Další články z rubriky

15:26 Petr Hampl: O klukovském hrdinovi
Denní glosy Petr Hampla.
- 9:44 Zdeněk Jemelík: Beztrestnost pro osm zločinců
- 18:07 Alena Vitásková: Volby – nevolby
- 13:57 Zbyněk Fiala: Kdo bezpečnosti rozumí
- 14:32 Jiří Paroubek: Můžeme se těšit na manipulaci průzkumů veřejného mínění?
- 11:45 Vladimír Ustyanovič: Kdo se neustále veřejně obává provokací, je většinou provokatér