Kromě hodnocení zpěvákova přínosu pro kulturu se ale také objevily úvahy o politickém rozměru jeho tvorby. Široké publicitě se tématu dostalo zejména v Německu, kde slavil Jürgens své největší úspěchy.
Především v 70. a 80. letech zde se svými šansony a šlágry nejenom dobýval hitparády, ale vyjadřoval i životní pocity tehdejší západoněmecké společnosti. Ta zažívala kvůli dvěma ropným šokům vůbec poprvé hospodářský útlum a později hluboké rozdělení kvůli plánovanému rozmístění amerických jaderných raket typu Pershing.
Jürgensovi se dařilo oslovovat širokou veřejnost právě proto, že jeho písně nebyly prvoplánově politické, přesto ale reagovaly na problémy tehdejší společnosti, k jakým patřila integrace cizinců do společnosti nebo ochrana životního prostředí.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Český rozhlas