Robert Šmíd: Automobil Tesla 3 a sériová výroba? Jak je to doopravdy

28.07.2017 13:48 | Zprávy

Přesně před 14 dny začala sériová výroba nového elektromobilu Tesla Model 3. Tehdy se psalo o tom, že si ji šéfové firmy přehazují jak horký brambor, neboť původně měla patřit jednomu, který ji dal druhému.

Robert Šmíd: Automobil Tesla 3 a sériová výroba? Jak je to doopravdy
Foto: Zbyněk Pecák
Popisek: Elektromobil - ilustrační foto

„Přesně před 14 dny začala sériová výroba nového elektromobilu Tesla Model 3. Tehdy se psalo o tom, že si ji šéfové firmy přehazují jak horký brambor, neboť původně měla patřit jednomu, který ji dal druhému. Ten samý vůz jsme si později mohli prohlédnout i o trochu lépe, dokonalé pohledy to ale nebyly. Dnes se můžeme podívat na vyrobený exemplář s pořadovým číslem 3 a i když perfektně prozkoumat nemůžeme ani ten, vidíme zase o něco více.“

Už nežijeme v reálním světě. Dříve, když ještě obloha byla oblohou, rodina rodinou, bílá barva bílou barvou a černá zase černou, platilo, že „zahájení sériové výroby“ nějakého automobilu znamenalo zkrátka to, že se pustila výrobní linka a každých několik minut začal z výrobní linky sjíždět nový automobil. Když tedy šéf automobilky TESLA prohlásí, že bude vyrábět sto tisíc automobilů TESLA 3 za rok, musí zkrátka v průměru sjet s výrobní linky tři sta automobilů za den. Ano, i sériová výroba může mít nějaký „náběh“. Tedy, kdyby například první měsíc jela jen na 10% výkonu, znamenalo by to, že každý den z výrobní linky sjede 30 nových automobilů TESLA 3, na které by již čekali nejvíce natěšení kupující.

Jak si potom ovšem vysvětlit „oficiální zprávy“ z automobilky: „I třetí vyrobená Tesla Model 3 zamířila do rukou jednoho z šéfů firmy. Ten předvedl její interiér s elektrickými sedadly či svižný odpich z místa….před 14 dny začala sériová výroba Tesly Model 3….“ I dítě ze základní školy se nutně zeptá: „kolik automobilů TESLA 3 tedy automobilka za první dva týdny vyrobila?“

Šéf TESLY Elon Musk je výtečný obchodník. Přesvědčil téměř čtyři sta tisíc lidí, aby mu poslali jakožto „zálohu“ na auto, které se ještě ani nevyrábí a jehož technické parametry nikdo pořádně nezměřil, každý tisíc dolarů jakožto „zálohu“ na nový vůz. Ten má prý stát 35 tisíc dolarů…říkalo se „na začátku“. Nyní se ovšem již hovoří o „průměrných 42 tisíc dolarů“. Elon má tedy v kapse „Jen tak“ čtyři sta dvacet milionů dolarů…tedy devět miliard korun. Není to geniální marketingový vizionář?

Stejně tak prohlášení ohledně dodávek jsou plná kreativity. „V roce 2017 bude vyrobeno přibližně dvacet tisíc automobilů TESLA 3“. Kdy tedy budou uspokojeni ti, kteří Muskovi poslali tisíc dolarů? V roce 2018? Nebo 2019? Nebo ještě později? Nebo dokonce nikdy?

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Margita Balaštíková byl položen dotaz

Sněmovna jako holubník

Dobrý den, to přeci není problém jen vládních politiků, ale vás všech. Podle mě si z docházky do Sněmovny děláte holubník. Proč se nezavede povinnost se jednání účastnit, a když už to nejde, třeba z důvodu nemoci, tak to nedokládáte neschopenkou jako všichni, co pracují? Nebo když potřebujete, tak s...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Jiří Weigl: Zbrojní insideři chtějí klíč ke státnímu rozpočtu

15:26 Jiří Weigl: Zbrojní insideři chtějí klíč ke státnímu rozpočtu

Naše vláda a některé další v Evropě hlásají, že se musíme připravit na válku s Ruskem. Chtějí do ní …