Václav Souček: O chlácholení

03.10.2012 20:49

Chlácholení je takový mírně zapomenutý výraz. Bude třeba co nejdříve chlácholení znovu oživit, bez chlácholení se zřejmě neobejdeme. Chlácholení by si měla osvojit jako aktuální disicplinu především média. Média jsou z několika úst viněna z proměny t. zv. "blbé nálady" v t. zv. "tekutý hněv", jakož i z podpory občanských protestů na hraně představivosti.

Václav Souček: O chlácholení
Foto: Hans Štembera
Popisek: Noviny, ilustrační foto

Objevil se i názor, že média neinformují o reálných záležitostech, ale rozvíjejí jejich virtuální podobenství. Inu - těžko nerozvíjet, když se objeví takové úkazy, jako odposlechy ochranky, neprodleně následované informací, že může jít o podvrh. Existuje neměnné pravidlo, že hlavním úkolem médií je informovat.

Vedlejším úkolem aktuálně tuze žádoucím bude zřejmě hodnou chvíli chlácholení.

K nesporně ověřeným informacím příkladně náleží zpráva, že i zítra ráno vyjde slunce. Uchlácholit se můžete tím, že večer zase zapadne. 

Komentář zazněl v pořadu Český rozhlas Hradec Králové Glosy Václava Součka
Publikováno se souhlasem vydavatele.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: rozhlas.cz

Mgr. Jaroslav Bžoch byl položen dotaz

migrační pakt

Nepřijde vám divné, že se o migračním paktu hlasovalo těsně před volbami? A bude tedy ještě po volbách něco změnit nebo je to už hotová věc? Taky by mě zajímalo, nakolik se nás týká, protože Rakušan tvrdí, že tu máme uprchlíky z Ukrajiny, takže nebudeme muset přijímat další ani se nebudeme muset vyp...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Dominik Rusinko: Spotřebitelská nálada na vzestupu

15:49 Dominik Rusinko: Spotřebitelská nálada na vzestupu

Dubnové výsledky konjukturálních průzkumu ukazují na pokračující oživení tuzemské ekonomiky. Souhrnn…