Výpalné nebo hazard čili nákup stíhaček pro vzdušné síly České republiky

27.09.2023 21:28 | Komentář

Podle různých metodik stojí hodina F-35 ve vzduchu zhruba tolik, jako hodina osmi letounů JAS-39 Gripen. Zdroj Jiří Vojáček a bývalí piloti AČR. Cena pilota je větší než cena letadla F-35. Výcvik jediného pilota přijde daňové poplatníky na 32 milionů dolarů. Je všeobecně známo, že při přechodu na F-35 by byla změna pozemního zabezpečení obrovsky nákladná. Jenom například úpravy vzletové a přistávací dráhy, vybudování nových úlů pro letouny, systémy skladování paliva. Velmi nákladná je také ostraha letounů F-35, kterou Spojené státy podmiňují prodej. Mohu jen spekulovat, že podmínkou výše zmíněné ostrahy bude strážní jednotka armády Spojených států v místě lokalizace F-35. Poznámka - sovětskou leteckou techniku svého času střežila Československá armáda.

Výpalné nebo hazard čili nákup stíhaček pro vzdušné síly České republiky
Foto: Lockheed Martin
Popisek: Letouny F-35

Anketa

Zvládl podle vašeho názoru moderátor ČT Jakub Železný páteční debatu s Miroslavem Ševčíkem v Událostech, komentářích?

1%
98%
hlasovalo: 11911 lidí
Pro nové zákazníky, což by mělo být české letectvo, a věřím, že nebude, je pořizovací cena 150 milionu dolarů za kus. Servisní podpora je jednou ze slabin systému F-35. Vyšší poruchovost, než byla očekávaná, zejména poruchy pohonné jednotky, vytváří zásadní problém, proč tyto letouny nepořizovat. Podle výrobce by se měly tyto poruchy řešit buď ve Spojených státech nebo v existujících zařízeních v Evropě. Toto mi přijde postavené na hlavu, protože v případě potencionální poruchy, kterých je více, než je očekáváno, může být uzemněna nejen celá letka, ale všechny typy letounů, kterých se daná porucha týká. Příkladem je letectvo námořních sil US Navy u F-35 v minulých týdnech. Při poruše výše zmíněného typu bude muset Česká armáda najmout transportní letouny pro transport porouchaných letounů do Spojených států. A to se "vyplatí". Takže tuto předraženou hračku určitě nebrat.

JAS-39 Gripen je parťák do nepohody. Nákup Gripenu E není levný, byl koncipován jako stroj, který potřebuje minimální pozemní zabezpečení a je schopen vzlétat i z improvizovaných ploch. Je vidět, že se Švédové inspirovali tehdejší sovětskou jednoduchostí a účelností systému. Zástupce firmy Saab, pan Smith, odpovídá takto: "Záleží na více faktorech, ale běžně říkáme, že doba dodání je mezi 24 měsíci až 3 lety, když se budeme bavit o Gripenu E." Modernizace Gripenu C/D, či nákup verze E je nesporně excelentnějším řešením pro plnění úkolů českých vzdušných sil v rámci NATO a při ochraně vzdušného prostoru České republiky. Důvodem je nejenom technická, ale také ekonomická stránka (neřeším již vyškolené piloty), což by si naše nehospodárná vláda, inklinující k chaotickému zadlužování, měla rychle uvědomit, navíc firma Saab musela díky offsetovým programům zapojit podle smlouvy české firmy.

Neméně důležité je budování obrněných motorizovaných a tankových jednotek s maximálním zapojením českých a slovenských firem, které také nebude zadarmo.

Navrhuji snížit obranný rozpočet minimálně o 70 miliard, zrušit zbytečná ministerstva a ministry (jako je například ministerstvo pro vědu a výzkum), kteří jsou stejně neviditelní. Snížit politické náměstky na polovinu a veškeré náměstky Pirátů, kteří mají pouze 4 poslance, a kromě odborných náměstků bych ostatní poslal na pracovní úřad, aby si mohli najít práci. První krok k uzdravení státních financí by byl završen. Nechystáme se na válku, nechci podporovat žádný válečný konflikt, tím méně lokální, a i proto bychom měli přestat s neadresným financováním zkorumpovaného kyjevského režimu. Podporuji obyčejné lidi na Ukrajině, kteří mají hluboko do kapsy a ne ty, kteří se prohání po českých silnicích v Mercedesech a BMW.  Ti, kteří tady mávají ukrajinskými vlajkami by měli přestat mávat a jít bránit svoji vlast proti agresorovi. V případě, že bojují v ulicích českých měst, slušně řečeno dělají bordel, tak jim nikdo nebrání, aby se vrátili na Ukrajinu, která je ze tří čtvrtin bezpečná. Mimo jiné, Poláci je také pakují zpět. A hned tady máme úsporu ve státních financích a můžeme snížit daně, což bude jediné protiinflační opatření, stejně tak ani důchodci by v tomto případě nemuseli sanovat státní rozpočet díky této asociální vládě.

Vladimír Ustyanovič

 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: red

Mgr. Ing. Taťána Malá byl položen dotaz

znásilnění

Dobrý den, prý pro novou definici znásilnění hlasovalo 169 poslanců. A co ten zbytek? To byl někdo proti? Zajímalo by mě kdo. A ještě víc by mě zajímalo, jak to bude vypadat v praxi. Jak bude oběť prokazovat, že říkala ne? A zvyšují se s novelou i tresty za znásilnění, protože když občas slyším o ně...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Václav Hošek: Příležitosti se meze nekladou

12:26 Václav Hošek: Příležitosti se meze nekladou

Chtěl bych se dožít toho, až naše silnice budou brázdit jen elektrické vozy. Jak říkají pirátští pos…