Takto bombasticky začíná článek „Rekordní sprint na jih Čech. Pendolino začalo jezdit v běžném provozu rychleji než stošedesátkou“, uveřejněný na webu Jihočeského kraje s fotkou, na které jsou mj. zachyceni ministr dopravy Kupka a jihočeský hejtman Kuba, který ukazuje na obrazovku s aktuální rychlostí 200 km/hod.
„Mám opravdu radost, že se na jihočeské železnici konečně odehrávají velké změny k lepšímu. Modernizují se tratě, přibývají nové vlaky a zlepšuje se komfort cestování. Pendolino do Českých Budějovic je dalším důkazem, že se jižní Čechy posouvají dopředu. Představte si, že ráno vyjedete z Budějovic a za hodinu a půl jste v centru Prahy, večer se pohodlně vrátíte zpět v jednom z nejrychlejších vlaků u nás. Ale nejde jen o rychlost, doprava musí být zároveň atraktivní, pohodlná a spolehlivá. To je standard, který si obyvatelé Jihočeského kraje bezesporu zaslouží. A nejen proto, že právě u nás se začala psát historie železnice v českých zemích,“ upozornil hejtman Jihočeského kraje Martin Kuba.
Někteří čtenáři – pamětníci si jistě matně vzpomenou na anabáze, které jsou se zaváděním provozu těchto rychlovlaků (zejména s technickými problémy a ekonomikou provozu) na naší železnici spojeny. Někdo namítne, že s každou novou věcí jsou zpočátku problémy, tak o co jde. Ale i tak nebude od věci si některé momenty připomenout.
Např. na Wikipedii se v obsáhlém článku Elektrická jednotka 680 mj. dočteme: „Prvně se objevila souprava Pendolino v Československu koncem září 1989. Jednalo se o prototypovou jednotku ETR 401.“
………
Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV




