„Je přinejmenším podivné, proč v době ekonomické krize dochází k výraznému navyšování mezd celé řady úředníků ministerstva a členů ředitelství státních podniků např. SŽDC, spadajících pod ministerstvo dopravy. Rovněž nákladnou přestavbu kuchyněk na ministerstvu vnímám jak velký luxus v tak složité finanční situaci této země,“ uvádí svůj názor k činnosti Pavla Dobeše poslanec Vít Bárta.
Ministr Dobeš zatěžuje daňové poplatníky této země, když svým jednáním podporuje stavební lobby. „Z jednání ministra a jeho náměstků je patrné, že aktivně otevírají cestu ke kartelovým dohodám a to prostřednictvím změn v interní legislativě v oblasti uzavírání veřejných zakázek, kterým po provedených změnách potřebných vyhlášek vyhoví pouze exklusivní klub vybraných firem,“ říká Bárta a dodává, že není ojedinělé, kdy úředníci ministerstva dopravy a státních společností, které ministerstvu podléhají, zapojují budoucí dodavatele do přípravy zadávacích dokumentací.
„Příkladem může být změna směrnice č. 53 ve společnosti SŽDC, kterou provedl stávající generální ředitel Jiří Kolář hned po svém nástupu do funkce a zúžil tak počet firem, které vyhoví splnění požadavkům veřejné zakázky, na maximálně 10 společností na českém trhu. Tímto svým jednáním dal prostor pro vytváření kartelových dohod, ke kterým bohužel dochází. Druhým příkladem je veřejná zakázka ŘSD na modernizaci D1, kde byla zadávací dokumentace prokazatelně připravována ve spolupráci se zájmovým sdružením Silniční společnost. Ta zadávací dokumentaci distribuovala všem svým členům, tedy potenciálním účastníkům řízení, případně i skrytým,“ komentuje situaci Vít Bárta.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Veciverejne.cz