Tato povinnost je zakotvena v nové vyhlášce Ministerstva zemědělství upravující značení pekárenských výrobků, která 1. srpna vstoupí v platnost.
Ministerstvo vyhláškou reaguje na negativní zkušenosti řady spotřebitelů s dosud častými záměnami čerstvého a takzvaného dopékaného pečiva. Čerstvým chlebem je tak podle vyhlášky nebalený chléb, jehož výroba od přípravy těsta až po upečení či obdobnou tepelnou úpravu, včetně uvedení do oběhu, nebyla přerušena zmrazením nebo jinou technologickou úpravou vedoucí k prodloužení trvanlivosti. Musí být nabízen k prodeji nejpozději do 24 hodin po upečení či podobné tepelné úpravě. Prakticky stejně je definováno čerstvé běžné pečivo a čerstvé jemné pečivo.
„Vzhledem k tomu, že v poslední době vzrostlo množství rozpékaného pečiva na pultech obchodů, považujeme informaci o procesu výroby za natolik zásadní, že by o ní spotřebitel měl vědět a sám se rozhodnout, jakému výrobku dá přednost,“ říká ministr zemědělství Petr Bendl s tím, že Ministerstvo se dlouhodobě snaží, aby měl zákazník dostatek informací, na jejichž základě se rozhoduje o nákupu potravin.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Ministerstvo zemědělství