Doporučoval bych v této věci zvláštní ostražitost a k samotnému návrhu rezervovanost. Umím si představit, že ve výjimečných případech- jako je například dlouhodobá vážná nemoc žáka-jde o možný způsob, jak se dítěti může dostat základního vzdělání, nicméně v ostatních případech je třeba s tímto institutem nakládat opatrně.
Je třeba vzít v potaz i další roli školy, než je vzdělávání a to roli socializační, kdy se navazují kontakty s vrstevníky, učí se komunikovat s cizími lidmi. Domácí způsob výchovy může mít vliv na socializaci dítěte, což může být škodlivé pro jeho další vývoj či další vzdělávání. Rovněž si nemyslím, že titul bakaláře je u rodiče záruka toho, že může tento rodič svému dítěti vyložit kvalitně všechny předměty. Některé z předmětů mohou být tímto způsobem potlačeny, což jistě není dobré.
Experimentální zavedení tzv. domácí výuky poukazuje i na skvělé výsledky u některých dětí, které se mohou odrážet od toho, že jde o děti mimořádně nadané, které by měly lepší výsledky i ve škole. Je však otázkou, jestli by problematika mimořádně nadaných dětí neměla být spíše řešena výraznější podporou vzdělávání nadaných žáků přímo ve školách.
Pokud domácí výuka ano, tak pouze ve výjimečných případech. U těch ostatních je třeba být na pozoru, protože takový způsob vzdělávání může mít řadu negativ.
Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: cssd.cz