Nevede se věcná debata o další výstavbě dálniční a silniční sítě, o neutěšeném stavu na železnici či o způsobech získání potřebných financí na investice. Bohužel, jediné o čem se mluví, je zda „Šmerda poslouchá nebo neposlouchá Bártu", kdo si kam přivede jakého náměstka a zda jsou normální statisícové platy a milionové odstupné pro zaměstnance státních podniků. A to je špatně.
Ministerstvo dopravy by ze své podstaty mělo být jedno z nejméně zpolitizovaných ministerstev. Silniční a železniční síť je věcí nejen státu, ale i krajů, měst a obcí. Ať v krajích působí hejtmani za sociální demokracii a na ministerstvu úřaduje kdokoliv z pravicových vládních stran, základní cíle, jako jsou rozvoj, oprava a údržba silniční a železniční sítě bychom měli mít všichni stejné.
Přesto se ministerstvo dopravy stalo tím hlavním místem sváru a politických třenic uvnitř vládní koalice. Musím se ptát proč? Z logiky věci mě nemůže vycházet nic jiného, než jde o tučné kšefty pro spřátelené firmy a dobře placené posty pro kamarády. Vždyť jaký jiný argument mají Věci veřejné při své snaze odvolat současného ministra po dvou měsících jeho působení? Vytkly mu něco věcného? Nikoli, prý jen chtějí stranického ministra.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: cssd.cz