„Na jedné straně ministerstvo argumentuje nulovým dopravním potenciálem těchto tratí a nutností jejich prodeje, na druhé hodlá budoucí vlastníky dotovat. Ekonomická výhodnost tohoto kroku mi v tomto případě uniká,“ říká stínový ministr dopravy a hejtman Plzeňského kraje Milan Chovanec.
Udivuje i profesionální nedokonalost celého návrhu, který například vůbec nepočítá s možným pronájmem tratí ani s variantou koncese. Sociální demokracie je přesvědčena, že se tak ukazuje nekoncepčnost vládních rozhodnutí, které jsou připravovaná na poslední chvíli a bez jakékoli komunikace a shody s odbornou veřejností. K vypsání soutěží má navíc dojít jen několik týdnů poté, co tyto tratě slíbilo ministerstvo bezúplatně převést do majetku přilehlých obcí.
Podle Chovance jsme svědky PR ze strany ministerstva dopravy a SŽDC, které má navodit vizi, že jediným způsobem, jak lokálky zachránit, je prodej do soukromých rukou. „Doporučuji podrobnou dokumentaci tratí před případným prodejem. Jen tak budeme moci porovnat, co údajní zachránci s tratí obratem udělají. Obava, že by mohli koleje vytrhat, zpeněžit a následně zkrachovat je více než reálná. Likvidace pražců a staveb by tak zůstala opět na veřejných rozpočtech,“ tvrdí Chovanec.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: cssd.cz