Neustále odkládání této klíčové dopravní tepny považují Nezávislí za neudržitelné a ostudné, brzdící rozvoj zejména Olomouckého a Pardubického kraje. Uvědomují si, že tento postup by znamenal pravděpodobně další poplatek na takto vybudované komunikaci, ale podstatné podle nich je, aby komunikace existovala a podpořila rozvoj turistického ruchu a zaměstnanost. Podobný model existuje v sousedním Polsku, a nová dálnice tam už stojí.
Mgr. Jana Zwyrtek Hamplová – advokátka a lídr Nezávislých v Olomouckém kraji:
„Máme dvě možnosti – buď budeme neustále lidem opakovat, že stát nemá peníze, a budeme čekat ještě jednu generaci, nebo stát přinutíme, aby umožnil postavit komunikaci R 35 soukromému investorovi, a budeme po ní za chvíli jezdit. Nezávislí se přiklání ke druhé možnosti – slov ,nejde to´už máme zkrátka dost. Ono to totiž vypadá, že jediná dálnice, která stojí za pozornost, je D1, a jediná města na naší mapě jsou Brno a Praha. Při vší úctě k těmto metropolím se ptáme – a co my na severu?“
Nezávislí hodlají tento postup koordinovaně prosazovat v obou dvou krajích, a vtáhnout do toho i jiné strany.
Lenka Bártlová, starostka a lídr Nezávislých v Pardubickém kraji: „Na malé obce a města se stále zapomíná, a především ty potřebují dobrou dopravní obslužnost. R 35 je proto jednoznačnou prioritou – v dalším volebním období se zkrátka musí kopnout do země. Uděláme pro to všechno, co lze, i kdybychom měli na Úřad vlády poslat každý týden depeše. Nesmíme se dát odbýt.“

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.