Co má společné Drážní úřad, Státní plavební správa a Úřad pro civilní letectví? Zřejmě mnoho, protože díky jejich sloučení se prý ušetří 5 miliónů korun. Alespoň s tím počítá „Návrh úsporných opatření v oblasti zjednodušení agend a zrušení duplicit ve státní správě“, který vláda schválila 16. ledna tohoto roku. Pokud by někoho překvapovalo, že se jeden úřad stará o lokomotivy, druhý o lodě a třetí o letadla, neměl by se u nás v Kocourkově divit. I z laického pohledu totiž jednoznačně vyplývá, že se jedná o slova podřazená. Slovem nadřazeným (definuje mluvnice jazyka českého), je doprava. Bohužel se ve vládním návrhu nehovoří o gramatice, ale o ekonomice.
Slučování agend a rušení duplicit je bezesporu chvályhodný krok. Dá se celkem logicky předpokládat, že je tak možné ušetřit i nemalé peníze. Tedy, pokud je logika oním hybatelem. O tom však lze v tomto případě velmi úspěšně pochybovat. Z vládního materiálu totiž nevyplývá, jak a kde se oněch 5 miliónů ušetří. Patrné je jen to, že se má jednat o opatření střednědobé a jeho naplnění bude provedeno legislativní cestou. V kostce to znamená, že to bude trvat několik měsíců či let a budou se přitom měnit příslušné zákony.
Vzhledem k tomu, že Drážní úřad, Státní plavební správa a Úřad pro civilní letectví mají zcela odlišné zaměření, cíl i profesní skladbu zaměstnanců, patří mezi společné agendy, které je možné sloučit, snad jen výkon úklidových prací a nočního hlídače. Tomu by navíc odpovídala i suma, která prý bude ušetřena. (Jestli je kvůli tomu nutné slučovat úřady netuším, možná by ale stačilo změnit smlouvy s příslušnými firmami?) Paradoxně se navíc ve vládním návrhu nedočteme vůbec nic o tom, kolik peněz bude slučování výše zmíněných organizací celkově stát.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: ČSSD