Na příkladu cestovních kanceláří CK Majestic Travel a BG Travel se ukazuje, že systém pojištění CK, udělování koncesí a následné kontroly má hluboké trhliny, díky kterým mohlo dojít k situacím, kdy byla vydána koncese nepojištěné CK či že bylo sice uzavřeno pojištění, ale ve výši, která podle pojišťovny ani zdaleka nepokryje nároky klientů na odškodnění. Stejně tak média správně upozornila na fakt, že v krachujících cestovních kancelářích figurují stejní lidé, kteří již v minulosti přivedli ke krachu jiné CK.
Aktuálnosti nabývá zároveň myšlenka speciálního fondu pojištění CK, pokud pojišťovny nebudou schopné garantovat plnění pojistné události v celé výši klientům zkrachovalých CK.
MMR by mělo situaci urychleně analyzovat, vejít v jednání s pojišťovnami a asociacemi CK, aby obdobným situacím předešlo. Řešení představuje novelizace zákona 159/1999 tak, aby CK měly povinnost uzavírat takové pojistné smlouvy, které v případě krachu zaručí klientům 100% finanční kompenzaci za zakoupené zájezdy či kompenzaci odpovídající nevyčerpaným službám v situaci, kdy klient již na dovolené je. Podobné opatření je možné zahrnout i do připravovaného nového „zákona o cestovním ruchu".

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: ČSSD