„Chci řešit nekalé praktiky stávajících mobilních operátorů, které uplatňují vůči zákazníkům i ostatním podnikatelům v oboru elektronických komunikací. Brání konkurenci na telekomunikačním trhu, a tím pádem také lepší kvalitě služeb a hlavně snížení cen pro zákazníky,“ říká poslanec Jan Husák (TOP 09), místopředseda sněmovního Hospodářského výboru.
Nový zákon řeší tři nejčastější prohřešky operátorů vůči zákazníkům: Neúplné informace o službách, automatické prodlužování smluv bez vědomí zákazníka a smluvní pokuty vůči zákazníkům, kteří termínovanou smlouvu chtějí ukončit předčasně. “Navrhuji zakázat automatické prodlužování smluv, kdy operátor o tomto prodloužení zákazníka vůbec neinformuje a smluvní pokuty za předčasné ukončení smlouvy na dobu určitou,“ vysvětlil Husák.
Poslanec Husák také hodlá znemožnit mobilním operátorům uzavírat či měnit smlouvy na mobilní služby, pokud zákazníkovi jednoznačně neposkytnou všechny informace. „V současnosti se stává, že zákazník uzavře nebo změní smlouvu, aniž by mu firma sdělila všechny informace. Ve výsledku tak musí platit například i za služby, které si nechtěl objednat. Všechny takové informace by měly být povinnou součástí smlouvy,“ dodal Husák.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Jan Husák - profil