Děkuji, za slovo, pane místopředsedo. Vážené dámy, vážení pánové, návrh novely zákona o stavebním spoření je zakotven v programovém prohlášení vlády. Naplňujeme tedy jeden z těchto cílů předložením tohoto zákona. Kromě řady technických úprav, kterými reagujeme na poznatky z praxe, obsahuje tento návrh dvě zásadní koncepční změny.
Dovolte, abych je krátce představil.
Tou první koncepční změnou je účelové vázání státního příspěvku, který je možno poskytnout na tento produkt, a to tak, že státní příspěvek, na který vznikne nárok po 1. 1. 2014, bude pouze už poskytnut, bude-li použit na daný účel, to znamená na účel spojený s bydlením, popřípadě - a tady se ten účel rozšiřuje - může ho použít klient stavební spořitelny také na zajištění vlastního stáří, v takovém případě se mu celá částka i se stavebním příspěvkem převede do třetího pilíře.V případě čerpání na jakýkoliv jiný účel na ten státní příspěvek ztrácí nárok, neboť na to se používá docela běžný bankovní produkt pro libovolné použití, ne tak, jak je to bohužel dnes.
Týkat se to bude smluv, uzavřených jak po 1. 1. 2014, tak před, je to plně v souladu s nálezem Ústavního soudu, v tomto případě nehrozí výtka retroaktivity.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PSP ČR