Pojišťovna Generali ve svém dopise klientům BG Travel informuje o tom, že nebude odškodňovat klienty, kteří si u této cestovní kanceláře v úpadku zakoupili zájezd. Zároveň pojišťovna upozorňuje na zastaralost zákonů a nekonání MMR ČR.
Proti těmto tvrzením se MMR ČR musí důrazně ohradit. Smlouva o povinném pojištění pro případ úpadku není běžnou pojistnou smlouvou, u níž pojišťovna plní přání klienta. Podle zákona 159/1999 Sb. je povinností sjednat pojištění tak, aby klient cestovní kanceláře měl v případě jejího úpadku zajištěnu repatriaci a pokud se zájezd neuskutečnil, vrácení všech vložených prostředků.
Podle zákona pojišťovna není oprávněna odmítnout pojistné plnění nebo snížit jeho výši v případě, dozví-li se po pojistné události, že cestovní kancelář vědomě poskytla nepravdivé nebo neúplné podklady, které byly pro uzavření pojištění podstatné. Pojišťovna je v tomto případě oprávněna domáhat se náhrady škody na cestovní kanceláři.
Pojišťovna má ze zákona povinnost informovat MMR ČR o všech skutečnostech zejména o závažných nedostatcích v hospodaření cestovní kanceláře, což Generali neučinila.
Česká právní úprava je v souladu s platnou evropskou směrnicí. Není možné ji označovat za zastaralou či nefunkční.
MMR ČR zároveň vnímá právní odpovědnost cestovní kanceláře, která porušila informační povinnost danou zákonem.
Plné znění zákona 159/1999 najdete na: http://www.mmr.cz/CMSPages/GetFile.aspx?guid=fdceff95-6b92-4539-974f-893e9760f65b
Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.