Zvýšit povědomí o značce a oceněných výrobcích mezi spotřebiteli i odbornou veřejností, to jsou hlavní cíle strategie na podporu značky Regionální potravina. Celostátní komunikační kampaň startuje v červnu letošního roku a bude pokračovat i v roce 2013. Ministerstvo zemědělství podpoří letos a příští rok propagaci Regionální potraviny částkou 95 milionů korun.
Logem Regionální potravina se od roku 2010, kdy značka vznikla, pyšní přes 170 výrobků ze 13 regionů České republiky. „Naším cílem je prosadit na trhu potraviny od místních producentů, které mají jasný původ, jsou zárukou dobré kvality a výjimečných chuťových vlastností. Spotřebitel tak dostane jednoznačné vodítko, jak vybírat potraviny, u kterých si může být jist jejich původem a čerstvostí,“ řekl ministr zemědělství Petr Bendl.
Zemědělský nebo potravinářský výrobek, který usiluje o udělení značky Regionální potravina, musí být vyroben v příslušném regionu ze surovin dané oblasti, nebo pokud je to z objektivních důvodů nutné, z tuzemských surovin. Soutěžní výrobky hodnotí komise, které tvoří zástupci Ministerstva zemědělství, krajského úřadu, Státního zemědělského intervenčního fondu, Státní zemědělské a potravinářské inspekce, Státní veterinární správy ČR, Agrární komory ČR a Potravinářské komory ČR.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Ministerstvo zemědělství