Předseda vlády Petr Nečas spolu s ministrem školství Petrem Fialou představili kroky ke zkvalitnění českého školství. Podle předsedy vlády je nutné podporovat takové obory, ve kterých má Česká republika možnost uspět v konkurenci ostatních zemí. Z tohoto pohledu bychom se podle premiéra měli zaměřit na technické a odborné vzdělávání. „Je potřeba zvýšit zájem o matematiku, přírodní vědy a technické obory. Musíme změnit vztah dětí k matematice a přírodním vědám,“ řekl premiér.
V České republice je čtyřicetiprocentní podíl průmyslu a stavebnictví na hrubém domácím produktu. Země je tak do jisté míry závislá na kvalifikované pracovní síle. „Profily absolventů musí lépe odpovídat měnícím se požadavkům zaměstnavatelů a musejí mít větší flexibilitu na trhu práce. Toho dosáhneme jedině změnou poměru bakalářských a magisterských studijních programů a jejich specializací na profesně orientované programy, akademicky orientované programy a na úzce specializované vědecké studijní programy,“ řekl premiér.
2x5 = kroky ke zkvalitnění českého školství
České školství má tradičně výhodu kvalifikovaných učitelů a dobře dostupné sítě škol, ale výsledky dětí i spokojenost učitelů a rodičů v posledních letech v mezinárodním srovnání zaostávají.
„Cesta ke kvalitnímu vzdělávacímu systému vede přes kvalitní učitele, méně administrativy, více času na žáky a studenty, podporu matematiky a technických předmětů a lepší podmínky pro strategický rozvoj vysokých škol,“ uvádí ministr školství Petr Fiala. Ministerstvo si je vědomo, že školství je oblast, ve které se všechny změny musejí dělat citlivě a po diskusi s dotčenými skupinami.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: ODS