Jihočeši 2012 se domnívají, že cesta k získání závazného příslibu dobudování D3 stále existuje, nespočívá však v siláckých prohlášeních, ale v dokonalé odborné znalosti situace a vytvoření účinného tlaku na vládu České republiky, aby bylo přijato řešení se skutečnými zárukami pro kraj nejen v oblasti dokončení D3, ale i v oblasti místních dodávek pro nové dva bloky. Podmínkou je, aby kraj požadoval svoji účast u všech jednání při přípravě nové stavby.
Pokud pan Tomáš Jirsa v médiích prohlašuje, že jako hejtman bude „žádost o stavební povolení na 3. a 4. blok JE Temelín akceptovat, jen bude-li přivezena po nové dálnici.“ (Právo 3. 10. 2012), dokazuje tím, že ničemu z dané problematiky nerozumí a dokonce si nepamatuje ani to, jak hlasuje o návrzích zákonů. Nevím, co chce s takovými znalostmi vyjednat.
Jihočeský kraj totiž žádné stavební povolení, ba ani územní rozhodnutí vydávat nebude. Územní rozhodnutí pro 3. a 4. blok by vydávalo podle novely stavebního zákona, kterou v pondělí podepsal prezident republiky, v prvním stupni Ministerstvo pro místní rozvoj ČR. Toto řízení se ale zatím vůbec nevede, pouze probíhá posouzení vlivů dostavby na životní prostředí v procesu EIA na ministerstvu životního prostředí. K vydání stavebního povolení je poté, co by bylo vydáno ministerstvem pro místní rozvoj kladné a pravomocné územní rozhodnutí, příslušné ministerstvo průmyslu a obchodu. Tedy v žádném případě kraj, tak nevím, jakou žádost o stavební povolení by kdo měl na kraj vozit.
Kraj tedy již stavbě 3. a 4. bloku nijak, v případě, že ČEZ splní všechny zákonné podmínky pro stavbu, bránit nemůže. To je skutečný důsledek činnosti ODS a ČSSD, které tak svými prohlášeními před volbami hrají se svými voliči s velmi falešnými kartami.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: jihocesi2012.cz