O tom, jak budou podmínky pro čerpání nastaveny aktuálně jednají poslanci Evropského parlamentu a to jak ve Výboru pro regionální rozvoj, který je hlavním projednávacím výborem návrhu Evropské komise, tak ve Výboru pro dopravu a cestovní ruch. Jeho členové včera velkou většinou přijali konečné stanovisko ke všem třem návrhům nařízení v rámci tzv. regionálního balíčku (jeho součástí jsou obecná nastavení pro strukturální politiku v letech 2014-2020, návrh nařízení o Fondu soudržnosti a Fondu pro regionální rozvoj).
Hlavní myšlenka, kterou do návrhu prosadila pomocí 16 úspěšně přijatých pozměňovacích návrhů stínová zpravodajka za skupinu Progresivní aliance socialistů a demokratů, česká sociálnědemokratická poslankyně Olga Sehnalová, zní: „Při strategickém plánovaní čerpání regionálních fondů v období let 2014 až 2020 nesmíme zapomínat na plnění základního cíle regionální politiky: vyrovnávání rozdílů mezi regiony, včetně rozdílů v dopravní infrastruktuře. Tyto rozdíly jsou stále markantní zejména mezi tzv. ´starými´ a ´novými´ členskými státy. Tomu musí odpovídat také nastavení těchto fondů."
Poslanci Dopravního výboru zároveň upozorňují na to, že projekty, které budou v rámci těchto fondů v oblasti dopravy schvalovány, budou muset být v souladu s nařízením o Transevropských dopravních sítích, tzv. TEN-T. Diskuse se stále vedou také o novém infrastrukturním Nástroji pro propojení Evropy, jehož nastavení bude mít také podstatný vliv na budoucí regionální obálky pro jednotlivé členské státy.
O tom, jaké změny nakonec poslanci do návrhu prosadí, bude rozhodovat Výbor pro regionální rozvoj, který posoudí i včerejší doporučení Výboru pro dopravu a cestovní ruch. Na plenárním zasedání Evropského parlamentu bude hlasování na programu v druhé polovině tohoto roku.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: cssd.cz