„Silničáři v současnosti tankují u čerpacích stanic za aktuální ceny a využívají běžný karetní systém (CCS), který si kromě poplatků za správu účtuje i procenta z obratu za vydané litry paliv. Vedení akciové společnosti Silnice LK, a.s. se proto rozhodlo vypsat výběrové řízení na dodavatele paliv, který by tyto zbytečné náklady ušetřil a garantoval slevu“, říká předseda dozorčí rady SLK Martin Sepp.
Při zadávacím řízení bylo nutné vzít v úvahu specifika údržby silnic. Posypová technika jezdí na krátkých tratích, v určitých kruzích tak, aby ošetřila potřebné území. Není tedy možné srovnávat podmínky distribuce pohonných hmot silničářům s podmínkami kamionové dopravy tak, jak to učinil redaktor MF Dnes. Spedice operují většinou na dlouhých trasách hustě pokrytých různými sítěmi čerpadel, které si navzájem silně konkurují a jsou ochotny nabídnout výrazné slevy velkým odběratelům. A tady je zásadní rozdíl. Na některých pro silničáře důležitých místech lokální konkurence téměř neexistuje. Jsou zde pumpy, které mají v okruhu 10 i více kilometrů na poskytování paliv téměř „monopol“. Vyplatí se dojet pro PHM ke vzdálené konkurenci? Jistěže ne! Je proto zcela logické, že ochota poskytnout slevu je zde nízká.
Nyní k tomu nejpodstatnějšímu. Jaká byla kritéria pro dodavatele pohonných hmot?

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: ČSSD