Štětina (VV): Plán na železnici z evropských peněz budí otázky

12.06.2012 10:24 | Zprávy

Pardubický kraj zamýšlí postavit druhou kolej na trati mezi Pardubicemi a Hradcem Králové. Projekt má být financovaný z evropských dotací a v současné době kraj spěchá se zahájením stavby, aby o evropské peníze nepřišel. „Panuje ale otázka, zda nejde o další případ machinací s dotacemi, a lidem se navíc nelíbí, že by přitom měli přijít o nynější hojně využívanou železniční stanici,“ uvádí poslanec VV za Královéhradecký kraj Jiří Štětina.

Štětina (VV): Plán na železnici z evropských peněz budí otázky
Foto: Hans Štembera
Popisek: Jiří Štětina

Projekt dvoukolejné trati mezi oběma krajskými městy Pardubicemi a Hradcem Králové vznikl už zhruba před sedmi lety, v současné době je územní rozhodnutí pravomocné. Počítá s náklady ve výši zhruba dvou miliard korun, které mají být kryté z evropských dotací z Operačního fondu doprava. „Problém je, že podle odborných názorů by jeho cena mohla být méně než poloviční a že se lidé až zhruba před pár týdny a navíc z médií dozvěděli, že se kvůli druhé koleji má posunout železniční stanice v Opatovicích kamsi do polí,“ popisuje poslanec za VV Jiří Štětina.

Právě kvůli tomu se na něj jako zástupce regionu v parlamentu obrátili představitelé občanského sdružení, které reprezentuje nespokojené občany Březhradu, ale i části Hradce Králové, kterých se rušení současné stanice dotkne nejvíc. „Dnes mají lidé zastávku doslova po ruce, protože je pár set metrů od bytové zástavby, a využívají ji při cestách do práce. Plánovaná jedna náhradní autobusová linka směrem na Pardubice nebo městská hromadná doprava směrem na Hradec by jim zhoršení dopravní obslužnosti rozhodně nevyrovnala,“ argumentuje předsedkyně sdružení Dana Pavlíčková.

Poslanec Štětina proto inicioval setkání za účasti zástupců nespokojených občanů, samospráv, SŽDC a SUDOPu s cílem získat o připravovaném projektu víc informací. „Podle informací předsedy Komise místní samosprávy Březhrad zrušení stanice v Opatovivích původně nebylo součástí projektu dvoukolejné trati,“ říká poslanec Štětina, který se proto rozhodl interpelovat v té věci ministra dopravy Pavla Dobeše. „Myslím, že i veřejnost zajímají odpovědi na otázky, který ministr je zodpovědný za přípravu a schválení tohoto projektu, kdo prověřil, že finanční náklady ve výši dvou miliard korun jsou reálné a nejsou uměle navýšené a konečně, a také co bude se stávající budovou opatovického nádraží, která před dvěma lety prošla částečnou rekonstrukcí,“ dodává k tomu Jiří Štětina.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Veciverejne.cz

Ing. Martin Kolovratník byl položen dotaz

Dálnice

Nemyslíte, že místo toho dohadování se s vládou, kdo postavil jako dálnici, by bylo na místě řešit spíš to, proč se staví tak pomalu, proč stále není dokončená kompletní dálniční síť a proč třeba na řadě míst, kde dálnice jsou, jsou v dost bídném stavu? A když jsme u toho, jak se ANO v případné příš...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Majerová (Trikolora): Fialova drahota pokračuje

16:02 Majerová (Trikolora): Fialova drahota pokračuje

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k růstu inflace