Babiš rozdává i lidem štítícím se práce, kritizuje poslanec SPD. Proti hanebnosti, kterou spáchal Sobotka, to ale nic není

16.01.2019 17:32 | Zprávy

ROZHOVOR „Český automobilový průmysl má obrovskou tradici,“ připomíná poslanec za hnutí SPD Jan Hrnčíř a varuje před zbytečnými překážkami, které jeho rozvoji klade Evropská unie, případně ekologičtí aktivisté. Nebezpečím je podle Hrnčíře také vysoká exportní závislost na Evropské unii, v souvislosti s tím poslanec SPD připomněl podle něj nepochopitelné rozhodnutí Babišovy vlády poskytnout bavorské automobilce BMW investiční pobídku ve výši 529 milionů korun. Babišova vláda si vysloužila kritiku i za rozdělování sociálních dávek. „Dává nejen potřebným, ale také lidem štítícím se práce,“ tepe do vlády Hrnčíř, který se jakožto spolupředkladatel novely exekučního řádu chystá na klíčové sněmovní jednání, které má proběhnout příští týden. Na závěr Hrnčíř připomněl období vlády Bohuslava Sobotky, který podle něj významně ulevil zahraničním majitelům českých firem. Na úkor Česka.

Babiš rozdává i lidem štítícím se práce, kritizuje poslanec SPD. Proti hanebnosti, kterou spáchal Sobotka, to ale nic není
Foto: Archiv J. Hrnčíř
Popisek: Poslanec SPD Jan Hrnčíř

Výroba automobilů v Česku sice meziročně rostla, prodeje ale pomalu klesají, vyrábíme tedy na sklad. Trh klesá, jde o zárodek problémů? Co bude stát dělat, pokud se automobily přestanou prodávat?

Český automobilový průmysl má obrovskou tradici, představuje tak páteř celého zpracovatelského průmyslu u nás. Enormní tlak EU a ekologických aktivistů na emisní limity aut je přehnaný. Přitom automobily už dávno nejsou největšími znečišťovateli životního prostředí. Vždyť pouhých 15 největších nákladních lodí planety zatěžuje životní prostředí více než všechny automobily na světě. Zavedení přísnějších emisních limitů a také přísnější způsob měření emisí způsobilo, že trh jako celek začal zbytečně klesat. Mrzí mě také, že dochází k postupnému útlumu motocyklové výroby u nás.

Automobilový průmysl v ČR, to jsou i mnozí subdodavatelé automobilových dílů a technologií. Jak dopadne případné propouštění v těchto firmách na českou ekonomiku? Nyní v Česku chybějí statisíce pracovníků, pomohlo by to tedy „vsáknout“ čerstvě propuštěné lidi z automobilového průmyslu?

Česká republika zatím ještě vytváří vzdělané lidi v technických i ostatních oborech a je neustále obrovská poptávka po těchto lidech v průmyslových odvětvích.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Marek Korejs

Mgr. Petr Macinka byl položen dotaz

To by mě také zajímalo

Kdo volí ti, co posuzují regulérnost kampaní? A myslíte, že nejsou transparentní a objektivní? Prý jste pokutu dostali nejen vy, ale i třeba ODS, jestli to je pravda, tak podle čeho usuzujete, že vám byla pokuta udělena, protože jste nepohodlnou stranou? Nebo myslíte, že jí je i ODS?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Vidlák ví, co se stane s Ukrajinci u nás během míru

4:43 Vidlák ví, co se stane s Ukrajinci u nás během míru

VIDLÁKŮV TÝDEN Ukrajina se propadne do chaosu, který si zatím neumíme představit a já moc nevěřím, ž…