Celková rekonstrukce Císařských lázní je naší prioritou, říká předsedkyně Rady Asociace krajů ČR a hejtmanka Karlovarského kraje

01.08.2019 15:00 | Zprávy

ROZHOVOR Jaká opatření se připravují v souvislosti s rozšířením platby mýta na silnicích I. třídy a co aktuálně řeší Karlovarský kraj, popisuje v rozhovoru předsedkyně Rady Asociace krajů ČR a hejtmanka Karlovarského kraje Jana Mračková Vildumetzová (ANO).

Celková rekonstrukce Císařských lázní je naší prioritou, říká předsedkyně Rady Asociace krajů ČR a hejtmanka Karlovarského kraje
Foto: archiv hejtmanky
Popisek: Jana Vildumetzová (ANO)
Jak se kraje vyrovnají s tím, že Ministerstvo dopravy neustoupí od plánu rozšířit platbu mýtného na silnicích I. třídy?
 
S kolegy hejtmany jsme se původně dohodli, že každý kraj projedná s dotčenými obcemi na svém území problematiku nastavení mýtného systému na silnicích 1. třídy. Následně jsme sestavili seznam úseků, kde kraje požadovaly nulovou sazbu ze zcela jasných důvodů, tedy především proto, aby nákladní vozy a kamiony neobjížděly zpoplatněné úseky po silnicích II. a III. tříd, neohrožovaly tak provoz v obcích a jejich okolí, neničily opravené části silnic a životní prostředí.
 
Rozhodnutí o tom, že s nulovým mýtem Ministerstvo dopravy nepočítá, aby nebyla zpochybněna soutěž na zajištění výběru mýta, situaci naprosto změnilo, proto jsem iniciovala společné jednání s ministrem dopravy Vladimírem Kremlíkem. Respektujeme rozhodnutí Ministerstva dopravy a na schůzce Ministerstva dopravy, Asociace krajů a Svazu měst a obcí jsme se domluvili, že vytvoříme společnou pracovní skupinu, která vyhodnotí provoz těžkých nákladních vozidel na síti silnic I., II. a III. třídy. Jednáme o takových opatřeních, která ochraňují obyvatele dotčených obcí stejně jako krajské silnice.
 
Připravujeme návrh na možné zvýšení pokut za porušení zákazu vjezdu těžké nákladní dopravy, která má odrazovat řidiče a dopravce, aby se vyhýbali mýtnému a sjížděli na krajské silnice, řeší se rovněž umístění dopravních značek zakazujících průjezd tranzitní dopravy, což znamená, že bude zapotřebí v každém kraji požádat o stanovení úpravy dopravního značení. Nově by měly být zavedeny častější policejní kontroly. Kraje také požadují systémové řešení financování oprav silnici II. a III. tříd prostřednictvím Státního fondu dopravní infrastruktury.
 

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Barbora Richterová

Ing. Martin Kolovratník byl položen dotaz

Dálniční známka

Podle vás její zdražování není na místě a já s vámi úplně souhlasím. Zajímá mě tak jedno. Když budete ve vládě, zastavíte zdražování? A neuvažujete třeba i zlevnění, protože tato vláda ji zvedla dost, i když jak sám tvrdíte to neodpovídá stavu, v jakém u nás dálnice jsou. A ještě proč není nic jako ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Fiala má republiku a partaj jako na pitevním stole. Tady píchnu a uvidím, jestli to tamhle zacuká. Slovo členky ODS ze staré školy

18:12 Fiala má republiku a partaj jako na pitevním stole. Tady píchnu a uvidím, jestli to tamhle zacuká. Slovo členky ODS ze staré školy

„Za čtyři roky mě koalice Spolu kvůli tomu, co předvádí, velmi zklamala. Stačí mi, když vidím, jaký …