Dopravní situace v obcích je katastrofální, říká iniciátor petice za dostavbu dálnic D49 a D55 na Moravě, zlínský exhejtman Lukáš

06.04.2018 15:37 | Zprávy

ROZHOVOR „Když pod okny domů v jednotlivých obcích a městech jezdí tisíce vozidel denně, situace je mnohdy katastrofální, možná až zoufalá,“ říká v rozhovoru pro ParlamentníListy.cz předseda Sdružení pro rozvoj dopravní infrastruktury na Moravě a bývalý hejtman Zlínského kraje Libor Lukáš. Dlouholetý člen Občanské demokratické strany a mezi lety 2000 až 2016 rovněž zlínský krajský zastupitel je iniciátorem petice za dostavbu dvojice dálnic D49 a D55. Ty by moravský region propojily s dálniční sítí na Slovensku.

Dopravní situace v obcích je katastrofální, říká iniciátor petice za dostavbu dálnic D49 a D55 na Moravě, zlínský exhejtman Lukáš
Foto: PL
Popisek: Libor Lukáš, petice a křeček

Předseda Sdružení pro rozvoj dopravní infrastruktury na Moravě a bývalý hejtman Zlínského kraje Libor Lukáš je iniciátorem a organizátorem petice za dostavbu dvojice dálnic D49 a D55. Finalizaci úseků těchto komunikací již řadu let brání výtky a snahy ekologických aktivistů. Libor Lukáš tento týden petici s celkem 15 tisíci podpisy oficiálně předal k posouzení senátorům z petičního výboru. ParlamentníListy.cz ho při té příležitosti důkladně vyzpovídaly.   

Pomyslným vyvrcholením sběru podpisů k petici za dostavbu dálnic D49 a D55 byla nárazová víkendová akce v nákupních centrech ve Zlíně. S jakými reakcemi od lidí, kteří přišli dokument podepsat, jste se setkával?  

Reakce byly velmi živé a  naprosto pozitivní. Lidé jsou naštvaní nekonečnými tahanicemi kolem výstavby dálnic v ČR a nechápou, proč to všechno tak dlouho  trvá. Ze svých cest v Rakousku, Německu a Itálii poznali, že dálnice jsou v těchto zemích už dávno vybudované, procházejí dokonce horským terénem v Alpách a ochraně přírody to naprosto nevadí… Tak proč to podobně nemůže být i u nás?  

Není ale na druhou stranu opravdu potřeba přírodu a její vzácné živočichy chránit?

Přírodu chráníme velmi pečlivě a také poctivě. Jenže to neznamená, aby „hrstka“ aktivistů mohla „překřičet“ většinu obyvatel, kteří si přejí rozvoj naší země a konkurenční srovnání se zahraničím. Moderní, kapacitní dopravní  infrastruktura je přirozenou součástí konkurenceschopné ekonomiky. Dálnice se u nás  připravují celá dlouhá léta. O nekontrolovatelné výstavbě nemůže být vůbec řeč. 

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Jonáš Kříž

Proč by se Ukrajina měla vzdát svého území?

Jde přeci o princip, proč ustupovat agresorovi? A proč vám taky píšu je, že nechápu, jak jste to myslel, že bude Ukrajina válčit o své zájmy do posledního Čecha či Slováka. Vždyť přeci ČR žádné vojáky do boje na Ukrajinu nevysílá, co vím, tak tam šlo válčit jen pár lidí dobrovolně a vláda ani vojáky...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Jandejsek: Záměrně vám zvyšují ceny potravin. Těmito kroky

8:15 Jandejsek: Záměrně vám zvyšují ceny potravin. Těmito kroky

„Snižování produkčního zemědělství už nyní ukazuje nedostatek vepřového masa, vajíček, mléka, drůbež…