Česko zasáhla vlna odporu k letáku obchodního řetězce Lidl, který v rámci politiky „žádné náboženské symboly“ odmazal z fotky řeckého kostela kříž. Má pravdu kardinál Dominik Duka, že umazáváním křížů to začíná a strháváním křížů končí? Šlo o správný krok, nebo jen o bouři ve sklenici vody? Lze připomenout, že mešity Lidl uvedl bez umazávání čehokoliv. Je správnou reakcí to, co učinili občané Prahy 8, když vylepili na Lidl kříže? Či to působí spíše komicky v zemi, kde do kostela chodí jen minimální procento lidí?
Za prvé je to zcela komické. Za druhé mne fascinuje, jak se z českých pseudofašounků najednou stávají velcí křesťané – ovšem ne moc dobří. Nedávno jsem si všiml, jak jedna diskutérka argumentovala údajným výrokem z Bible, prý oko za oko. Neměl jsem to srdce jí vysvětlit, že se odkazuje na Chammurapiho zákonník a rozhodně ne na Bibli (Ve Starém zákoně ve skutečnosti tato pasáž „oko za oko“ je několikrát. Např.: „Zlomeninu za zlomeninu, oko za oko, zub za zub nahradí; tutéž škodu, jakou ublížil jinému, bude nucen strpěti sám“ (Lv 24:20, pozn. red.). Je to celé naprosto absurdní a i informování o tom je zcela mimo fakta. I Parlamentní listy v tomto případě lhaly, když uvedly, že kříže mažou, ale mešity nechávají – a na uvedených fotografiích bylo jasně vidět, že tam chyběly symboly půlměsíce. Celá aféra je tak stupidní, že se jí dál nebudu zabývat.
„Ti lidé, kteří ve Španělsku organizovali demonstrace za přijímání imigrantů, nesou plnou odpovědnost za útoky, které se teď staly, nesou odpovědnost za ty mrtvé. (…) Věděli, že to povede k těm vraždám a k těm útokům. To jsou amorální lidé, kteří vědí, že způsobují vraždy, vědí, že způsobují zabíjení malých dětí, vědí, že způsobují mučení, ale přesto ta jejich touha po grantech a po penězích je tak silná, že se nedají zastavit. Oni preferují tu cestu, aby tak, jako se teď zabíjelo v Barceloně, se zítra zabíjelo v Praze, Brně, Hradci, Teplicích či kdekoli v České republice,“ říká zakladatel České společnosti pro civilizační studia sociolog Petr Hampl. To jsou silná slova. Co o nich soudíte?
Myslíte toho Hampla, který navrhoval aby se podél italského pobřeží umístily gumové hlavy napíchnuté na kůly, aby odradily případné migranty? Toho Hampla, který se stal prakticky mluvčím fašounů, kteří začali vylézat na světlo? Ne, opravdu nemohu slušně hodnotit řeči takových, dle mého názoru, psychicky nemocných jedinců, kteří tomu co říkají buď věří a pak je lituji, nebo to dělají jen proto, aby získali nějaké volené místečko a k tomu nemám ani špetku respektu.
Víte, je neskutečně hloupé si myslet, že o problémech Španělska ví nějaký Hampl více než samotní Španělé. Realita, kterou jsem viděl já, byli lidé zdrcení tragédií, přesto dost silní na to, aby společně s místní muslimskou komunitou demonstrovali svou jednotu proti radikálům jakéhokoliv původu. Takový teroristický útok je ohavná záležitost, terorista si zaslouží ten nejhorší představitelný trest. Uplatňování kolektivní viny je ale roztáčení kolotoče nepochopení a násilí do budoucna. A to si nemůže přát nikdo se zdravým rozumem.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Lukáš Petřík