Je to šílené. Kardinál Vlk hájí šíření nenávisti. Zabíjení za porušení Alláhových zákonů je prý v pořádku. Exmuslim varuje

24.02.2016 12:39

ROZHOVOR Lukáš Lhoťan patřil mezi nejznámější české muslimy, ale před lety se z něj stal křesťan a varuje před islamizací. Nyní se vyjadřuje k případu bývalého předsedy Muslimské obce v Praze Vladimíra Sáňky, který stane před soudem kvůli šíření islamistické knihy Základy tauhídu. Sám Lhoťan kvůli této knize vloni podal trestní oznámení.

Je to šílené. Kardinál Vlk hájí šíření nenávisti. Zabíjení za porušení Alláhových zákonů je prý v pořádku. Exmuslim varuje
Foto: Jan Štěpán
Popisek: Lukáš Lhoťan

Jak se díváte na vlnu solidarity s místopředsedou Ústředí muslimských obcí v ČR Vladimírem Sáňkou, kterého státní zástupce obvinil z šíření islámského extremismu a jehož případ je nyní před soudem?

Je to šílené. Je šílené slyšet kardinála Vlka nebo představitele Českého helsinského výboru tvrdit, že v té knize není nic závadného a problematického. Pokud by tomu tak bylo, pak ani Hitlerův Mein Kampf by nebyl závadný a tito lidé by měli obhajovat i Hitlera. („Lidé od nás, kteří tu knihu četli, konstatovali, že v ní nic škodlivého není. A u soudu jsme rozhodnutí vypovídat ve prospěch pana Sáňky,“ řekl Miloslav Vlk na předvánočním setkání se Sáňkou. Helsinský výbor považuje obžalobu Sáňky za porušení náboženské svobody – pozn. redakce).

Nepřijde vám to moc radikální postoj k teologické knize?

Ne. Hitlerův Mein Kampf je sice mnohem přímočařejší a obsahuje více problematických částí, ale podstata je stejná. Pan Vladimír Sáňka byl vedoucím skupiny, která připravila a vydala za Ústředí muslimských obcí v ČR více kontroverzních knih obsahujících lži a nenávist, ale tato kniha, Základy tauhídu, je nejproblematičtější. Proto je pro mne děsivé, že tolik významných lidí se snaží tu knihu a její obsah bagatelizovat, anebo rovnou dokonce obhajovat. Spíše mne zaráží, že byl obviněn a obžalován pouze pan Sáňka.

Jak to myslíte, že byl obviněn pouze on?

Tu knihu nepřipravoval sám, bylo to kolektivní rozhodnutí Islámské nadace v Praze a Muslimské obce v Praze. Dále bylo rozhodnuto vedením Ústředí muslimských obcí v ČR, že ta kniha bude vydána v jejich nakladatelství a pod jejich zastřešením. Jde tedy o kolektivní rozhodnutí; a z právního hlediska by snad kolektivní rozhodnutí mělo nést i kolektivní odpovědnost, tedy nejen odpovědnost jednotlivce pana Sáňky, ale i odpovědnost jeho spolupracovníků a organizací, které vedou. Je pro mne záhadou, proč vyšetřovatelé tohle neučinili, podle práva by tomu tak mělo být. Snad úřady si nechtějí úplně znepřátelit českou muslimskou komunitu? Je divné, že v případě Dělnické strany takové ohledy nebrali.

Říkal jste, že pan Sáňka vede muslimy, ale on přece již funkci předsedy Muslimské obce nevykonává?

Ano, nevykonává funkci předsedy Muslimské obce v Praze, ale pořád je ve vedení Islámské nadace v Praze, je místopředsedou Ústředí muslimských obcí a v samotné pražské Muslimské obci také zůstal v užším vedení.

V čem je podle vás největší problém té knihy?

Ta kniha je teologickou knihou, ale zároveň i knihou ideologickou. Popisuje nejen to, v co muslim věřit nemá, ale i to, v co věřit má. Hlásá nenávist vůči neislámským vládám a vládám, jež se neřídí Alláhovými zákony. Autor v ní tvrdí, že fyzické tresty a zabíjení za porušení Alláhových zákonů jsou součástí islámského práva a že muslimové mají povinnost toto právo nastolit všude tam, kde mohou; a kde nemohou, tam mají své neislámské vlády nenávidět. Pak se tam píše, že Alláh, a tedy i zakladatel islámu Mohamed, nenávidí židy, křesťany, prostě nevěřící. Tvrdí se tam, že muslimové by měli zničit takové památky jako Tádž Mahal a podobně. Nechápu, jak o takových věcech může Helsinský výbor, Bronislav Ostřanský či kardinál Vlk říci, že nejsou závadné a špatné.

Proč si myslíte, že tito lidé tuto knihu obhajují?

Nevím, proč ji obhajují. Mohu se jen domýšlet. Vladimír Sáňka je přítelem profesora Halíka, docenta Štampacha z Helsinského výboru, Bronislava Ostřanského z Orientálního ústavu a určitě má velmi dobré vztahy i s dalšími lidmi, kteří jej v této kauze veřejně obhajují. Tedy tito lidé jsou zaujatí a neobjektivní. Zároveň tito lidé dlouhodobě prezentují pana Sáňku jako příklad umírněného muslima. Nemohou si tedy asi dovolit teď veřejně přiznat, že dlouhé roky byli obelháváni, nebo v horším případě že lhali veřejnosti sami. Myslím si, že si tito lidé neuvědomují, jaké chyby se dopouštějí. Jejich urputná snaha obhájit pana Sáňku jde až tak daleko, že obhajují samotný radikální islám.

Jak se podle vás může vyvíjet situace v muslimské komunitě, pokud budou české mešity pokračovat v hlásání pojetí islámu prezentovaného v knize Základy tauhídu?

Byla by to katastrofa. Lidé, kteří ovládají mešity v Brně, Praze, Teplicích a Hradci Králové, patří dlouhodobě k umírněnějšímu proudu islámského konzervativismu až islamismu, a proto jsou mnohem nebezpečnější než ti radikálové, kteří jsou dnes nejvíce vidět v médiích. Tito skuteční vládcové českých mešit razí zásadu postupného pronikání do naší společnosti a její islamizace, a to, pokud možno, zatím v souladu s našimi zákony. Co jsem zažil, tak mnozí z nich často kritizovali pana Sáňku za jeho nedočkavost a z jejich pohledu zbytečné zveřejňování některých jejich výkladů islámu na veřejnosti. Proto se bojím, že i přes celou kauzu kolem Základů tauhídu a jakéhokoliv výsledku bude postupná radikalizace české muslimské komunity pokračovat. Vždyť sami muslimové stále tuto knihu šíří přes internet a mešity, a to aniž by počkali na výsledek soudu!

Jak by ale vypadala česká muslimská komunita podle této knihy?

Pokud máme vzít v potaz, že by většina české muslimské komunity věřila v to, co hlásá kniha Základy tauhídu, jde o to, že by odmítali demokracii, evropský koncept lidských práv, a místo toto by prosazovali ortodoxní pojetí islámu a postupné zavádění islámského práva. Nejprve nenásilně, ale s tím, jak by rostl počet muslimů v naší populaci, rostl by i jejich tlak na nastolení islámského režimu, a to i násilnými prostředky. Protože přesně o tom hovoří ta kniha – že tam, kde muslimové mají většinu, musí nastolit islámský režim rukou (tedy násilím), a pokud toho nejsou schopni, tak musí aspoň nenávidět neislámské vlády. Ta kniha vlastně jasně říká: čím více muslimů v ČR, tím větší pravděpodobnost násilí a teroru z jejich strany s cílem odstranit naši společnost a demokratickou vládu.

 

Lukáš Lhoťan je bývalý muslim a autor knih Islám a islamismus v České republice, Ježíš Kristus a islám či Arménský holocaust – Sto let od plánované genocidy arménského národa 1915–2015. Vydal také knihu Marek z Aviana – patron a štít Evropy Životopis duchovního obránce Středoevropanů před islamizací. Dříve redaktor košer finančního webu Shekel.cz. Nyní analytik Da Vinci Prague Institute, o. s. Od roku 1998 do roku 2010 byl spolupracovníkem předsedy českých muslimů Muneeba Hasana Alrawiho, do roku 2012 člen Muslimské obce v Brně, absolvent vzdělávacích kurzů o islámu saúdskoarabské World Assembly of Muslim Youth, absolvent studijního pobytu v USA The International Visitor Leadership Program (2010).

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Lukáš Petřík

Mgr. Karel Krejza byl položen dotaz

Naše obrana

Jak bude ČR dál podporovat Ukrajinu, když jsou naše zásoby vyčerpány (tvrdí to Černochová)? A kde se najednou vzaly finance na nákup další munice? Zajímalo by mě taky, nakolik jsme zásobeni sami pro sebe a jestli máme vůbec dost velkou armádu (asi ne, když se uvažuje o obnovení povinné vojny)? Proto...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Sám si to prohrál.“ Tvrdá slova na Korčoka. A kdo skutečně pomohl Ficovi…

4:44 „Sám si to prohrál.“ Tvrdá slova na Korčoka. A kdo skutečně pomohl Ficovi…

Vítězstvím Petera Pellegriniho v prezidentských volbách se nám nejbližší národ vymanil z jednostrann…