Kdyby ti ekologičtí fanatici použili mozek... To se v Bruselu líbit nebude. Kateřina Konečná rozcupovala „zelené“ plány eurokomise

08.08.2021 0:01 | Rozhovor

PŮLNOČNÍ ROZHOVOR „Podlézání developerům, vzývání bank a jejich předražených hypoték, byrokratický moloch, tomu všemu je třeba vystavit STOPku,“ říká v souvislosti s „bytovou problematikou“ europoslankyně z KSČM Kateřina Konečná. Ohledně EU promluvila nejen o výši platů a důchodů. Vyjádřila se také k balíčku opatření Evropské komise ohledně snahy o snížení emisí i k obavám z citelného zdražování. Přečtěte si, co na závěr řekla k dnes už legendárnímu seriálu Chalupáři. Zmínila i Troškovu trilogii Slunce, seno...

Kdyby ti ekologičtí fanatici použili mozek... To se v Bruselu líbit nebude. Kateřina Konečná rozcupovala „zelené“ plány eurokomise
Foto: Archiv KK
Popisek: Kateřina Konečná, europoslankyně za KSČM

Neberte nám auta“, napsala jste ve svém blogu. Reagujete tak na balíček opatření Evropské komise, podle kterého má být po roce 2035 například zakázán na unijním trhu prodej klasických automobilů a autobusů. Jaký to podle Vás bude mít vliv na automobilový průmysl? A jak moc se podle Vás sníží dostupnost automobilů pro „běžné“ lidi?

Už nyní je koupě nového auta pro mnoho lidí z říše snů. Zkrátka proto, že spousta občanů na něj nemá ani oněch 300 tisíc. Slavné tabulky o tom, kolik se prodalo nových vozidel, jsou sice krásné, ale málokdo k tomu dodává, že tyto nákupy jsou ze 70 % pro podniky do firemních flotil. Stejně jako „skvělá dostupnost“ auta za pár průměrných výplat. Ve stavu, kdy průměrné mzdy nedosahují dvě třetiny pracujících, je to vyložený výsměch komentátorů v bílých límečcích, kteří nám to z obrazovek televizí a stránek novin říkají.

No a teď si vezměte, co s tím udělají elektromobily. Ty s použitelným dojezdem a rozumnou velikostí startují na milionu korun. Není dořešena infrastruktura, nevíme celkovou zátěž CO2 za životní cyklus elektromobilu (od výroby, přes provoz až po likvidaci), v oblasti nákladní dopravy je pak situace ještě horší. Otázkou také je, co zvýšená poptávka po elektrické energii udělá s její cenou.

Všechny tyto faktory mohou navíc vést k tomu, že lidé se budou snažit udržovat vozidla se spalovacími motory. To by pak zvýšilo věk vozového parku (už nyní jsme nad průměrem EU) a dostáváme se do začarovaného kruhu. O tomto páni eurokomisaři nepřemýšleli?

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: David Hora

Jan Lipavský byl položen dotaz

Jak je možné, že někdo může zaútočit na infrastrukturu státu?

Jak to, že není lépe zabezpečena? Vy tvrdíte, že jste systém zdědil, ale to přeci není odpověď. Mohl jste ho změnit, posílit tak něco. A jak vůbec víte, že za útokem je Čína? A víte, čeho všeho se vlastně zmocnila? A ještě jedna věc, je pravda, že používáte Tik Tok, o kterém se ví, že je pod čínskou...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Ani Kubera by dnes ODS nevolil.“ Macinka varuje před Fialou i STANem

16:52 „Ani Kubera by dnes ODS nevolil.“ Macinka varuje před Fialou i STANem

Lídr Motoristů sobě Petr Macinka si vyřizuje účty s ODS, „kdysi pravicovou stranou“. A po kauze s bi…