Štrasburské historky europoslance KSČM: O Zemanově výtahu, bušení na Klause a srdeční zástavě

28.02.2014 21:09 | Zprávy

ROZHOVOR Podle europoslance za KSČM Jaromíra Kohlíčka se mezi evropskými poslanci nekonaly žádné negativní reakce na projev Miloše Zemana v Evropském parlamentu. Nedobrý vjem ze Zemanových slov podle něj prezentovalo jen zpravodajství České televize. „Negativní vztah redaktorů ČT k Zemanovi je sice znám, ale nemusí to zrovna při každé příležitosti dávat najevo. Bylo to nevkusné...“ uvedl Kohlíček pro ParlamentníListy.cz.

Štrasburské historky europoslance KSČM: O Zemanově výtahu, bušení na Klause a srdeční zástavě
Foto: KSČM
Popisek: Jaromír Kohlíček

Již od roku 2004 jste poslancem Evropského parlamentu (EP) a nyní do něj opět kandidujete na třetím místě kandidátky KSČM. Jak byste shrnul vaše působení v EP, jaké výsledky máte za sebou a co byste zde ještě chtěl udělat za práci?

Moje postavení v Evropském parlamentu vyplývá z toho, že jsem tzv. recyklovaný, což je pouze padesát procent členů EP. Je to ale podobné jako na vojně. Tedy ti z nás, co tam jsou minimálně podruhé, mají už trošku lepší postavení a jsou volitelní i do význačnějších funkcí. Mojí obrovskou výhodou je, že se dál zabývám stejnými věcmi, které jsem řešil už v českém národním Parlamentu, což jsou zahraniční věci, doprava a cestovní ruch. V tomto období – pokud se týká toho, jak a kdo a kde má odpovědnost – dělám koordinátora skupiny, v níž se zabýváme dopravou a cestovním ruchem. Jsme tam čtyři lidé ze Sjednocené evropské levice (SEL - Party of the European Left) a ten, kdo je koordinátor, tak musí dělat všechno, co si ostatní nevyberou. A protože těch materiálů je zhruba dvacet a okolo pěti si berou moji kolegové, tak na mne jich zbývá patnáct.

V tomto období jsem měl dokonce na starosti věc, které si všiml asi každý v této republice, tedy záležitost kolem šetření havárie lodi Costa Concordia. Ta se vyšetřovala podle zprávy „Technické vyšetřování námořní katastrofy“, jejímž jsem zároveň autorem v rámci námořního balíčku. Ta zpráva je konstruována podobným způsobem jako bývalá československá norma „Technické vyšetřování průmyslových havárií“. Jsou tam termíny, je tam struktura zprávy a je tam tedy to, co by mohlo být porovnatelné pro případ, kdyby se stalo víc takových věcí, aby z toho technického vyšetřování bylo i nějaké poučení. Aby to neskončilo jako jiné předchozí havárie, kde to stálo miliardy a nevyšetřilo se při tom ani to, kdo za to může. Tady přitom má kapitán této lodi Concordia takové hezké jméno - Francesco Schettino, a utekl přitom mezi prvními a nic nezajistil...

V EP dále máme na starosti i další zajímavé věci. Česká republika je třeba jedním z největších výrobců ultralehkých a lehkých letadel a já se snažím s naším sdružením výrobců některé věci na úrovni EU prosazovat. Teď se ale kromě toho připravovaly projekty na další období v rámci koridorů, což jsou transevropské dopravní sítě. To jsou nejenom sítě pro komunikace pozemní, vodní, ale i pro leteckou dopravu, navíc tam patří i transevropské sítě přepravy ropy a elektrické vysokonapěťové energie. Jsou to tedy zásadní věci a přitom dlouhodobého horizontu - až do roku 2050. Mne ale u těchto záležitostí překvapovalo to, že tady byla relativně malá spolupráce s českými ministerstvy dopravy a průmyslu a že jsme od nich málokdy měli stanoviska. Právě dnes jsem ale kvůli tomu byl za náměstkem Dobešem a dohodli jsme si určitou spolupráci. Věřím tak, že s touto vládou bude spolupráce už na lepší úrovni, možná bude tak dobrá, jako kdysi byla s ministrem Antonínem Peltrámem.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Olga Böhmová

Mgr. Aleš Dufek byl položen dotaz

Pozitivní diskriminace

Na jednu stranu odsuzujete pozitivní diskriminaci, na druhou stranu vám nevadí, že se jí vaše vláda dopouští? Proč třeba neustále zvýhodňujete Ukrajince? Já to chápal zpočátku, ale po třech letech? A druhá věc, proč už se dnes nemůžou problémy nazývat skutečnými jmény, proč se kolem některých našlap...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Proč na Hrad nepozvali Zemana a Klause? Komentátor tuší, kdo to rozhodl

16:55 Proč na Hrad nepozvali Zemana a Klause? Komentátor tuší, kdo to rozhodl

PÁTEČNÍ ZÚČTOVÁNÍ TOMÁŠE VYORALA „Prakticky všechny meze už byly překročeny,“ soudí komentátor Tomáš…