Žádné stokoruny, víc. Filip Turek nově ke „zločinným“ povolenkám

27.07.2025 16:30 | Rozhovor

Žhavým tématem ohledně Evropské unie jsou chystané emisní povolenky pro domácnosti. Někteří tvrdí, že cena dopravy a paliv vzroste „jen o stokoruny“. „Ceny emisních povolenek mohou dosáhnout až 149 eur na tunu do roku 2030,“ varuje ale europoslanec Filip Turek (Motoristé sobě) s tím, že to je podstatně větší zdražení. „Emisní povolenky jsou zločin,“ říká mimo jiné v rozhovoru pro ParlamentníListy.cz.

Žádné stokoruny, víc. Filip Turek nově ke „zločinným“ povolenkám
Foto: Repro YouTube
Popisek: Filip Turek

Filipe, Ursulu von der Leyenovou v hlasování o vyslovení nedůvěry aktivně podpořilo jen 360 europoslanců čili polovina. Ne že by zbytek hlasoval pro její odvolání, ale na akt hlasování nedorazili mnozí lidovci, socialisté, Zelení i liberálové. Jaký výsledek si z toho má český občan vzít?

Výsledek hlasování naznačuje, že podpora pro paní von der Leyenovou není tak jednoznačná, jak by se mohlo zdát. Absence mnoha poslanců z tradičních frakcí ukazuje na možné pochybnosti o směru evropské politiky. Pro českého občana to může znamenat, že iniciativy jako ty z Patriots for Europe mají potenciál ovlivnit debatu a prosazovat větší respekt k suverenitě národních států. To by mohlo vést k vyváženější spolupráci v EU, zaměřené na ekonomickou stabilitu a ochranu zájmů nejen Česka, bez zbytečných mezinárodních zásahů.

Alexandr Vondra (ODS) před hlasováním láteřil, že hlasování, které iniciovali vaši Patrioti, je prázdné gesto a „vtáhne do hry Zelené“, jejichž pozice v Evropském parlamentu slábla. Stalo se tak nakonec?

Obavy Alexandra Vondry ohledně možného posílení Zelených byly legitimní, ale realita ukázala něco jiného: Zelení se do hry nevrátili silněji, naopak, jejich pozice zůstává oslabená, což je dobrá zpráva pro ty z nás, kteří vidíme Green Deal jako hrozbu pro průmysl a ekonomiku. Naše iniciativa v Patriots for Europe nebyla prázdným gestem, ale strategickým krokem k diskusi o skutečných prioritách, jako je ochrana automobilového průmyslu, který je klíčový pro Českou republiku. Tento přístup umožňuje soustředit se na priority, které podporují suverenitu států, a ekonomickou konkurenceschopnost místo centralizovaných opatření, která mohou ohrozit průmysl.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Jaroslav Polanský

Ing. Karolína Kubisková byl položen dotaz

Nebezpečné látky

Dobrý den, nemyslíte, že by tu nebezpečné látky nevznikaly nebo aspoň nebyli tak vyhledávané, kdyby se legalizoval třeba prodej marihuany, jak navrhují Piráti? Podle mě není marihuana horší než třeba alkohol, a legalizace je cesta, jak trh pak do značné míry regulovat a hlídat.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Nebojte se vzepřít. Bystroň přivezl Čechům po cestě do USA

15:30 Nebojte se vzepřít. Bystroň přivezl Čechům po cestě do USA

Nebojte se vzepřít západní Evropě kvůli tomu, že u vás působí německé i jiné firmy, radí Čechům euro…