Na investici ve výši 43,5 milionu korun se výrazně podílelo 36,6 milionu korun z Integrovaného regionálního operačního programu. „Městský rozpočet tak byl zatížen „pouhými“ 7 miliony korun. Pro představu, tato částka odpovídá opravě jedné nepříliš dlouhé městské komunikace a my za ni máme jeden celý dopravní uzel,“ podotýká místostarostka Bílovce Sylva Kováčiková a zdůrazňuje, že při stavbě byly použity kvalitní materiály – zejména žula a kámen –, které zaručují, že jde o opravdu dlouhodobou investici.
Nové autobusové nádraží, jehož realizátorem je společnost Eurovia, má kromě jiného čtyři kryté nástupní rampy s elektronickými ukazateli a jednou rampou výstupní, je centrálně osvětleno, k dispozici je tu odstavné parkoviště pro automobily i kola, k základní škole a k domu dětí a mládeže odsud vede nový, dobře osvětlený chodník. „Změn bylo provedeno mnohem víc, například nově vybudovaný vjezd k restauraci GTC Club, nová dlažba vedoucí ke garážím v zadní části autobusového nádraží, široký chodník k blízkému obchodnímu centru, asfaltová plocha pro pěší a automobily. A to není vše,“ vyjmenovává starosta Pavel Mrva. „Chtěli jsme, aby nádraží mělo prvky smart city, tedy aby umožňovalo používání digitálních, informačních a komunikační technologií pro zvýšení kvality života v Bílovci. To se podařilo. Nechybí tu dobíjecí stanice na mobily ani na elektrokola, funguje wifi. Bílovec má prostě k dispozici moderní autobusové nádraží odpovídající požadavkům 21. století. Ostatně už nyní je zde připraveno vše pro vybudování nabíjecích stanic pro elektro autobusy. Ty jsou však zatím v nejen v regionu hudbou budoucnosti…“

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV