„O zapojení Bílovce do soutěže Zlatý lajk a Radniční listy 2020, kterou pořádala společnost Kvalikom, rozhodla mediální komise, jejíž jsem součástí,“ vysvětluje starostka města Renata Mikolašová a pokračuje: „Chtěli jsme zjistit, jak si stojíme oproti konkurenci a doufali jsme, že bude-li hodnocení na úrovni, mohly by i negativní výtky odborné komise být pro nás skvělou zpětnou vazbou, kterou bychom jinak nedostali. Toto umístění je pro nás příjemným překvapením a krásnou motivací do další práce,“ dodává starostka.
Město Bílovec již loni změnilo grafický a částečně i obsahový vizuál svých radničních listů a výraznější změny učinilo také v prezentaci na sociálních sítích, a to jak na Facebooku, tak i Instagramu. „Na sociálních sítích jsme sjednotili vizuál a začali používat moderní nástroje, zaměřili jsme se i na obsahovou náplň příspěvků,“ popisuje změny Jana Klazarová, která od podzimu loňského roku má na starosti nejen sociální sítě města Bílovce, ale i Mobilní rozhlas. Od května letošního roku je také šéfredaktorkou Bíloveckého zpravodaje. „Lidé tyto změny kvitují. Dostávají se k nám kladné odezvy, ale samozřejmě i připomínky. Jsme rádi za obojí. Nejvíce kladných ohlasů bylo na rozčlenění obsahu zpravodaje do jednotlivých kategorií a barevného rozlišení jednotlivých sekcí. Líbí se i změna obálky. Stejně tak lidé pozitivně reagovali na jednotný grafický vizuál zpráv města na Facebooku. Zvlášť v době nouzového stavu dokázali díky tomu už pohledem rozlišit důležité zprávy města a měli jistotu, že nejde o žádný podvodný text. Zprávy jsme psali jednoduše, krátce a lidsky, což se projevilo i ve sledování našich stránek – v té době sledovanost Facebooku i Instagramu Bílovce doslova astronomicky stoupla a také počet sdílení příspěvků byl enormní.“
Občané města Bílovce v posledních měsících komunikují přes sociální sítě s vedením města mnohem častěji než dříve. „Za mě je rozhodnutí vedení města komunikovat intenzivněji přes sociální sítě v dnešní době jedno z nejlepších o zároveň velmi odvážných rozhodnutí. Jak jistě všichni ví, je to velmi složité – na sociálních sítích se zpravidla u profilů samospráv ozývají spíše nespokojení uživatelé, oproti stránkách produktů, kde vidíme spíše pozitivní reakce. Je třeba však vyzvednout také naprosto nadstandardní komunikaci paní starostky a také pomoc mediální komise,“ dodává Jana Klazarová s tím, že i na sociálních sítích město klade důraz na to, aby lidé věděli, s kým komunikují. „Pod naše reakce na příspěvky se normálně podepisujeme, neschováváme se za anonymitu stránek.“
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV