Blansko: Školáci ze Salmovy pracují s moderními technologiemi, škola získala šest 3D tiskáren

05.01.2021 19:31

V letošním školním roce se ZŠ a MŠ Blansko, Salmova 17 zapojila do mezinárodního česko-rakouského projektu nesoucího název DigiMe. Do projektu, který je realizován v rámci programu Interreg, je zapojeno celkem 14 škol z Jihomoravského kraje. Zúčastněné školy mezi sebou spolupracují a vzájemně si vytvářejí inspiraci k naplnění projektových cílů.

Blansko: Školáci ze Salmovy pracují s moderními technologiemi, škola získala šest 3D tiskáren
Foto: Blansko.cz
Popisek: Blansko

ZŠ Salmova díky projektu získala šest kusů 3D tiskáren české firmy Prusa Research, která patří ke světové špičce v oboru. Již z prvních seznamovacích hodin bylo jednoznačně cítit nadšení dětí a jejich zápal pro práci s novou technikou. Realizace programu tak umožňuje nabídnout žákům mnohem atraktivnější vzdělávání v technické a digitální oblasti.

Interreg DigiMe také poskytuje žákům jednorázové školení ve zvoleném zaměření. V případě ZŠ Salmova se bude jednat o stavebnici Lego Mindstorms, pomocí níž nahlédnou do základů robotiky. Celý projekt bude završen na začátku června hromadným setkáním všech zúčastněných škol při závěrečné soutěži.

Anketa

Vadí vám tempo očkování v ČR?

hlasovalo: 13424 lidí

Pro 3D tiskárny je ve škole plánováno široké využití. V první fázi půjde o tvorbu učebních pomůcek. Zde si žáci ve vzájemné spolupráci budou vytvářet širokou škálu výrobků – například modely atomů prvků, modely chemických sloučenin, chemické laboratorní nádobí, ale také modely těles do matematiky, modely historických objektů, historické reliéfy sídel, modely živočišné a rostlinné buňky, logo školy ve formě klíčenky, vykrajovátka na vánoční cukroví, popisky určené k různým účelům atd. Zábavnou formou se tak seznámí s programováním i potenciálem této moderní technologie. Po naplnění zadání projektu je plánováno využití aktivit žáků k tomu, aby se 3D tiskárny uplatnily i v dalších oblastech.

Česko-rakouské projekty mají již v ZŠ Salmova tradici. Kromě Interreg DigiMe, jehož přínosem je výrazné zvýšení kvality polytechnického vzdělávání, běží ve škole také projekt C4PE (Concepts for Professional Education in Border Regions) realizovaný ve spolupráci s rakouskou univerzitou v Krems. Obsahem projektu je kariérové poradenství pro žáky vyšších ročníků. V loňském roce se završil projekt BIG (Bildungskooperationen in der Grenzregion), jehož náplní byla výuky němčiny v nižších ročnících školy formou kroužků.

Z důvodu omezení v souvislosti s preventivními hygienickými opatřeními prozatím nebyl odpovídající prostor k plné realizaci všech projektových cílů. Všichni ve škole tak v současnosti doufají, že se epidemiologická situace začne brzy zlepšovat, výuka se společně s mnoha projekty zase rozběhne a žákům se tak opět naplno otevřou brány nového, nejen polytechnického, vzdělávání.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Operátoři

Pane senátore, dobrý den, myslíte, že je šance, že se někdy dočkáme slibovaného čtvrtého operátora a tím i levnějších cen? Kdo je odpovědný za to, že tu nemáme čtvrtého operátora? Někde jsem četl, že tu být nemůže, což nechápu. Žijeme přeci ve svobodné a tržní ekonomice nebo ne? Nevím, zda mi dokáže...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

České Budějovice: Část Vrbenské ulice čeká kompletní obnova, náhradní MHD je zajištěna

7:37 České Budějovice: Část Vrbenské ulice čeká kompletní obnova, náhradní MHD je zajištěna

V květnu začne kompletní rekonstrukce 230 metrů dlouhého úseku ulice Vrbenská v místě od křižovatky …