Projekt přestavby železničního uzlu Brno (ŽUB) je významný nejen pro město a jihomoravský region, ale i v rámci celoevropské dopravní sítě. Brno totiž leží na křížení dvou hlavních transevropských koridorů: Baltsko-jadranského koridoru a Východního a východostředomořského koridoru. Název projektu Europoint Brno označuje nejen modernizaci železniční sítě v Brně, ale i rozvoj nové čtvrti v centrální městské zóně.
Ve hře jsou tři varianty
Na nových stránkách ZDE i v informační kanceláři projektu na Radnické 2 město předkládá veřejnosti souvislosti všech tří uvažovaných variant: Nádraží u řeky, tedy odsunu hlavního nádraží 800 metrů jižně od stávajícího, Nádraží pod Petrovem, tj. odsunu hlavního nádraží 300 metrů západně, ale také nulové varianty, kdy se Brno moderního nádraží nedočká.
„Na stránkách europointbrno.cz bychom chtěli naprosto vyváženým způsobem informovat o všech třech variantách,“ řekl primátor Petr Vokřál. „Jde nám o to, aby se zlepšila komunikace s veřejností, abychom tak předešli demonstracím a podobným projevům nespokojenosti vyvolaným nedostatkem informací o tom, jak projekt vlastně probíhá,“ vysvětlil P. Vokřál.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV