Prvotní projekt prodloužení tramvajové trati do Bohunic byl vypracován v roce 2010, tedy ve stejné době, kdy byla dokončena první etapa stavby univerzitního kampusu. O sedm let později město Brno nabylo všechny potřebné pozemky. V březnu 2019 získal Dopravní podnik města Brna, pověřený realizací této investice, dotaci z evropských fondů 1,16 miliardy korun, což dosahuje 85 % z celkových nákladů ve výši 1,4 miliardy. Poklepání základního kamene přišlo na řadu před třemi lety, konkrétně 14. října 2019.
Tramvaj do kampusu je v mnoha ohledech zcela výjimečné dílo a z pohledu městské hromadné dopravy nemá v novodobých dějinách Brna obdoby. Kromě mimořádně vysoké dotace je zajímavé i to, že se za poslední desetiletí jedná o jedinou stavbu tunelu pro tramvajovou dopravu na území České republiky v zastavěném území, tedy v takzvaném intravilánu.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV