„Jedním z nejdůležitějších projektů, který jsme dnes podpořili, je prodloužení tramvajové tratě až na Kamechy. Tisíce lidí se tak dostanou do centra města přímo a nebudou muset cestou do práce a z práce přesedat na autobus. Prodloužení tramvajové trati je jedním ze strategických projektů města Brna a zároveň se jedná o jednu z největších investic do veřejné dopravy v Brně za posledních 60 let. Trať by měla měřit 1,4 kilometru a její část se zahloubí do raženého tunelu o délce 320 metrů. Projektu bude poskytnuta dotace prostřednictvím nástroje ITI neboli integrovaných územních investic v hodnotě 2,4 miliardy korun. Novou tratí bychom se měli projet v roce 2027,“ upřesnila primátorka města Brna a předsedkyně řídicího výboru BMO Markéta Vaňková.
V oblasti dopravy podpořil řídicí výbor celkem tři projekty. Kromě zmíněného prodloužení tramvajové tratě z Bystrce na Kamechy šlo o nákup osmi nových nízkopodlažních parciálních trolejbusů, které umožní rozšířit bezemisní trolejbusovou dopravu do dalších oblastí bez nutnosti prodlužovat stávající trolejové vedení, a třetí etapu rozvoje inteligentního dopravního systému v Brně, jehož cílem je zvýšit kvalitu a efektivitu řízení dopravního provozu a zajistit preferenci vozidel městské hromadné dopravy.
Další významné projekty byly schváleny v oblasti výstavby nových a rozšíření kapacity stávajících mateřských škol v Brněnské metropolitní oblasti.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV