„Vedle masivní obnovy vozového parku trolejbusů a autobusů je třeba pokračovat i v modernizaci tramvají, kterých v Brně provozujeme téměř 300. Některé z nich se i přes důslednou péči blíží hranici své životnosti a bohužel už nevyhovují dnešním požadavkům na nízkopodlažnost vozidel hromadné dopravy. Jejich náhrada za nové vozy je tedy zcela na místě. Obousměrné tramvaje využíváme nejen na pravidelné lince z Líšně k Univerzitnímu kampusu, ale také při výlukách a operativních dopravních opatřeních,“ sdělila Markéta Vaňková, primátorka města Brna.
„V současné době Dopravní podnik města Brna provozuje pět tramvají typu Škoda ForCity Smart 45T, do konce roku 2025 přibude dalších 15 vozů. Na ty podnik loni získal dotace ve výši 630 miliónů korun z Integrovaného regionálního operačního programu. Dopravní podnik se nyní vzhledem k nutnosti obnovy vozového parku rozhodl naplno využít rámcové smlouvy a pořídit zbylých 20 vozů a my tento záměr plně podporujeme,“ řekl Petr Kratochvíl, radní města Brna pro dopravu.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV