„Jednotlivé druhy zvýraznění, například speciální nasvětlení přechodu, výstražné blikače a světla ve vozovce reagující na pohyb chodců se používají ke zvýraznění nebezpečných přechodů. Přechod pro chodce by měl být pouze na osvětlených úsecích komunikací a hodně frekventované přechody je možné nasvětlit speciálně,“ říká náměstek primátora Ivo Moravec s tím, že rozhodující slovo má vždy Dopravní inspektorát Policie ČR a odbor dopravy a silničního hospodářství magistrátu.
„Možná se laické veřejnosti může zdát nepochopitelné, že na pozemních komunikacích stále vznikají nové zpomalovací prvky, jako například dopravní ostrůvky. Je ale nutné zdůraznit, že se jedná o zpomalovací prvky v dopravě nezbytné ke zklidnění provozu a celkově ke zvýšení bezpečnosti především účastníků silničního provozu. Zmíněné dopravní ostrůvky nejsou pouhou architektonickou záležitostí, ale jedná se o prvky vycházející ze závazných českých technických norem a při rekonstrukcích pozemních komunikací jsou v současné době běžným standardem,“ dodává náměstek primátora Viktor Lavička.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV