Propíchnutá pneumatika od střepů, odmítnutý zákazník, neochotná obsluha či nedodržovaná otevírací doba na sběrném dvoře. I s těmito nešvary se lidé setkávají na některých sběrných dvorech v celé zemi. Druhý ročník ankety Sběrný dvůr roku má podpořit právě ty sběrné dvory, na kterých je pořádek, příjemná a pracovitá obsluha a jež odebírají komodity všeho druhu. „Na mnoha sběrných dvorech, kam jsem v minulosti vezl nějaký odpad, jsem se setkal s nepořádkem, který byl až nebezpečný. Jednou jsem na sběrném dvoře dokonce píchnul pneumatiku,“ svěřil se v loňském ročníku jeden z hlasujících. Z dalších nešvarů lidé často jmenují neochotný personál nebo třeba odmítnutí přijmout vysloužilé elektro, ačkoliv byl sběrný dvůr označen jako místo zpětného odběru. V takovém případě má přitom sběrný dvůr povinnost elektroodpad přijmout i bez občanského průkazu.
„Když jsme vyklízeli chalupu po babičce, byla jsem na sběrném dvoře často. Překvapilo mě, když jsem tam viděla starou televizi, kterou jsem odevzdala den předtím. Byla kompletně vybraná a místo v elektroodpadu byla hozená v plastu,“ popisuje své zkušenosti další hlasující.
Jsou ale sběrné dvory, které příkladně plní své povinnosti. Jako třeba ty v Uherském Hradišti či Němčovicích, které vyhrály v minulém ročníku. „U nás je obsluha, která se vždy usmívá, a když vidí ženu, hned jí se vším pomůže,“ sděluje hlasující z Uherského Hradiště, která místnímu sběrnému dvoru udělila plný počet bodů.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV