Chomutov: Magistrát zavedl objednávky na elektronické občanky

20.01.2012 11:12 | Zprávy

Nový systém žádostí o občanské průkazy je pomalý, situaci zhoršují i celostátní výpadky sítě a malý počet pracovišť.

Chomutov: Magistrát zavedl objednávky na elektronické občanky
Foto: chomutov-mesto.cz
Popisek: Chomutovské náměstí

Chomutovský magistrát žádal včas ministerstvo vnitra o další pracoviště, ale marně. V rámci úspor státu vznikla takzvaná kombinovaná pracoviště, kde se současně vyřizují občanské průkazy i cestovní doklady. Jsou tak vytížená, že zde dochází k frontám. „Abychom lidem alespoň částečně usnadnili jednání na úřadě, zavádíme novou službu objednání prostřednictvím SMS právě pro agendu elektronických občanských průkazů,“ říká vedoucí odboru dopravních a správních činností Bedřich Rathouský.

Novinkou při podávání žádosti o elektronickou občanku je formulář, který s žadatelem vyplňuje on-line úředník, a fotografování přímo na místě. Není tedy možné přijít s již vyplněným formulářem, jako tomu bylo doposud. „Vyplnění dotazníku trvá nyní déle a v důsledku různých výpadků systémů máme klienta u přepážky pět, ale třeba i patnáct minut,“ vysvětluje Věra Krupičková z oddělení správních činností. Ke zdržení dochází i z toho důvodu, že úředníci trpělivě vysvětlují lidem novinky v této agendě a řeší přestupky spojené s vydáním OP. Větší fronty a čekací doby se předpokládají v době před prázdninami, kdy si bude více lidí žádat o cestovní doklady. Situaci navíc zhorší i použití mobilního pracoviště. „V den, kdy budeme muset vyrazit do terénu za imobilními klienty, bude jedna přepážka mimo provoz, protože technické zařízení musíme použít pro mobilní pracoviště,“ říká Krupičková.                    

Z prvních dvou týdnů provozu je patrné, že nejvíce žadatelů o tyto doklady chodí na magistrát v pondělí a ve středu. Úředníci proto doporučují více využívat dalších úředních dnů, a to úterý a čtvrtek od 8 do 15 hodin. Klientům může dále pomoci rozšíření elektronického objednání k jednání na úřadě i k agendě občanských průkazů. „Zasláním dvou SMS zpráv, a to jedné s objednáním a druhé potvrzující nabídnutý termín, si mohou lidé návštěvu úřadu naplánovat,“ dodává Rathouský.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

Eva Decroix, Ph.D., MBA byl položen dotaz

Ekonomika

Když se pyšníte tím, jak díky vám roste naše ekonomika, jak vysvětlíte, že to nepociťuje většina z nás, a že naše mzdy nerostou nebo jen minimálně, a že se naše životní úroveň propadá?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ústí nad Labem: Město dostalo předčasný vánoční dárek

16:21 Ústí nad Labem: Město dostalo předčasný vánoční dárek

Ústí nad Labem bylo mimořádně úspěšné v žádosti o grant od Evropské komise.