Kozí dráha je již bezmála 15 let mimo provoz. Optimálně by měla cyklostezka sloužit jako výchozí bod plánované cyklotrasy pod Krušnými horami. Z Děčína by tak vytvořila skutečnou křižovatku nejen dálkové cyklistiky. Zastupitelé proto přijali usnesení, v němž vyjádřili plnou podporu Správě železnic pro přeměnu železniční tratě na cyklostezku, což je také v souladu se Strategickým plánem rozvoje města.
Kozí dráha, kterou obhospodařuje Správa železnic, byla vyřazena z provozu v roce 2007, kdy na ní Ústecký kraj přestal objednávat pravidelnou vlakovou dopravu. Poté na trati sporadicky jezdily turistické vlaky; v roce 2015 byl provoz definitivně ukončen. „Trať je v úseku Telnice – Oldřichov u Duchova nesjízdná, částečně rozkradená. V úseku Děčín – Telnice je na trati zával,“ popisuje problémy Jiří Aster, náměstek děčínského primátora pro dopravu.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV