Město by díky soutěži mělo získat návrh nového autobusového nádraží a zároveň širší urbanistickou a dopravní koncepci daného území. „Výsledný návrh by měl architektonicky, urbanistickými a provozními vazbami začlenit areál do centra města, vhodně navázat na prostranství ulice 17. listopadu a řešit také parkovací a odstavné plochy,“ podotkl místostarosta Jan Helbich.
Kromě umístění 19 stanovišť budou účastníci soutěže navrhovat prostor pro parkování s kapacitou přibližně 20 míst a prostor pro bezpečné stání pro kola. „Součástí návrhů bude také odbavovací hala pro cestující s odpovídajícím infosystémem a sociálním zázemím pro řidiče. Je na zvážení soutěžících, zda k tomu využijí stávající budovu čp. 1076, případně navrhnou její jiné využití nebo demolici. Dále budou pro veřejnost zajištěny toalety, infocentrum, skříňky na uschování zavazadel a občerstvení. Návrh má sice řešit koncepci celého řešeného území, podmínkou ale je, že autobusové nádraží bude možné realizovat samostatně v první fázi revitalizace areálu,“ upřesnil místostarosta.
Soutěž byla připravena v souladu se Soutěžním řádem České komory architektů, která potvrdila její regulérnost, a v souladu se zákonem o zadávání veřejných zakázek. Zadání je podrobně specifikováno v soutěžních podmínkách, které byly připraveny prostřednictvím odboru rozvoje, investic a správy majetku ve spolupráci s architektem Janem Veisserem. „Do pracovní skupiny, která řešila konkretizaci soutěžních podmínek, jsme přizvali nejen odborníky z oblasti architektury, urbanismu i dopravy, ale spolupracovali jsme také se členy poroty, v níž jsou mimo jiné architekti Jakub Chuchlík, Martin Frei, Ivan Lejčar nebo Tomáš Cach. Městský architekt Petr Kocourek bude působit jako přizvaný odborník při hodnocení návrhů,“ poznamenal starosta Jan Jarolím.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV