Nejpalčivějším tématem, ve kterém chtělo mít město jasno, byla městská hromadná doprava. Kraj v rámci projektu „MHD zdarma“ přispívá městu na provoz příměstských linek, které v minulosti provozoval sám. Hradí přitom jen náklady, které mu v souvislosti se zajištěním obslužnosti okolních obcí vznikají až za hranicemi města, což je pro něj výhodné. Nemusí hradit provoz celé linky. Smlouva o dopravní obslužnosti ve stávajícím rozsahu ale koncem příštího roku končí. V zájmu města bylo vyjednat podporu i pro následující léta, což se podařilo.
„Frýdek-Místek je druhé město po revoluci, které založilo dopravní podnik, a my se těšíme na spolupráci. Po dlouhých měsících jednání, kdy se zvažovaly varianty dvou extrémů, že nový dopravní podnik bude jezdit jen na území města nebo naopak na území celého kraje, jsme se dohodli, že dopravní podnik bude jezdit to, co se jezdí dnes,“ uvedl náměstek hejtmana pro dopravu Jakub Unucka.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV