Zastupitelé se zajímali o souběh prací s výstavbou obchvatu i způsob zpracování odtěžené zeminy. Odpadní dehty, kterých se má vytěžit okolo pěti tisíc tun, skončí ve spalovně v Ostravě, neutralizační kaly a kontaminované zeminy pak v provozech v Němčicích, Rapotíně a Hradčanech. Nepotvrdily se tak poplašné zprávy, že odpady budou odkládány ve Staříči nebo v Palkovicích, a nejdůležitější je, že zhotovitelé zakázky ministerstva financí za zhruba 650 milionů korun musí s odpady nakládat od začátku do konce, bez mezičlánků a subdodavatelů. „Je tím zabráněno subdodavatelskému kolotoči, během kterého by to s odpadem mohlo dopadnout všelijak. Je zajištěno, že vše skončí na čtyřech specializovaných provozovnách. V trase obchvatu bude skládka vytěžena zcela, což představuje zhruba její třetinu, ve zbytku bude zajištěna tak, aby neohrožovala životní prostředí,“ uvedl náměstek primátora Karel Deutscher.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV