Frýdek-Místek: Odborníci poradí, jak zklidnit průtah městem

29.11.2021 7:35 | Tisková zpráva

Budoucí proměna ulice Hlavní ve Frýdku-Místku je v rukou odborníků z Českého vysokého učení technického v Praze. Město se s univerzitou spojilo, aby zajistilo ideální řešení pro přetížený průtah městem.

Frýdek-Místek: Odborníci poradí, jak zklidnit průtah městem
Foto: frydekmistek.cz
Popisek: Frýdek-Místek

Hustá doprava, hlučnost, projíždějící kamiony. To je realita ulice Hlavní, současného průtahu Frýdkem-Místkem. Do budoucna se má silnice zklidnit. Dobudovaný obchvat Frýdku-Místku má odvézt vozidla pryč z města a ulice Hlavní změní vzhled i funkčnost.

Plně vytíženými čtyřpruhy ulice Hlavní denně projede až 45–50 tisíc aut, po dobudování obchvatu se má intenzita snížit na méně než polovinu. Nově vybudované objízdné trasy za městem navedou řidiče, kteří nepotřebují v centru Frýdku-Místku zastavit, aby jeli okolo.

Studie z ČVUT má potvrdit, zda poté budou v ulici Hlavní dostačující dva místo současných čtyř pruhů, anebo zda existuje další řešení:

Anketa

Je v pořádku, když politik zbohatne na dotovaných solárních elektrárnách či jiných dotovaných obnovitelných zdrojích energie?

hlasovalo: 27147 lidí

„Město Frýdek-Místek neprosazuje žádné konkrétní řešení, ale najalo odborníky, aby řekli, jaká řešení jsou možná a které řešení je nejlepší. Cílem je dostat tranzitní dopravu ven z města a z ulice Hlavní udělat pohodlné a funkční místo pro vnitroměstskou dopravu a chodce,“ vysvětlil primátor Frýdku-Místku Petr Korč (Naše Město F-M).

Výzkumníci z ČVUT se zamýšlejí také nad problémem dočasného uzavření budoucího obchvatu nebo omezení jeho průjezdnosti například kvůli nehody, kdy by se auta opět nahrnula do města:

„Pokud by se obchvat stal krátkodobě neatraktivním pro průjezd, ulice Hlavní, nově vedená jako dvouproudá silnice, by díky mobilnímu značení s odnímatelným charakterem, které by se v případě nouze mohlo odstranit, byla opět schopna pojmout vyšší počet vozidel,“ vysvětlil doc. Ing. Jiří Čarský, Ph.D., z Ústavu dopravních systémů Dopravní fakulty Vysokého učení technického v Praze.

Studie akademiků bude počítat také se vstřícnějším řešením pro chodce, kterým by se díky novému způsobu přecházení silnice zkrátily vzdálenosti mezi cíli na obou stranách ulice. Odborníci vezmou v úvahu také možnost rychlejšího pruhu pro MHD, která by vzdálenosti mezi zastávkami překonávala bez nadbytečných zajížděk. Konkrétní výstupy odborníci městu představí zkraje příštího roku.

Redakci PL můžete podpořit i zakoupením předplatného. Předplatitelům nezobrazujeme reklamy.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama

autor: PV

reklama


Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Mladá Boleslav: Klientů záchytky bylo v roce 2021 méně

12:09 Mladá Boleslav: Klientů záchytky bylo v roce 2021 méně

V roce 2021 bylo na záchytné stanici při Klaudiánově nemocnici v Mladé Boleslavi umístěno celkem 456…