Hradec Králové: Dopravní podnik testuje v provozu nový elektrobus Škoda Perun

22.10.2014 11:55 | Zprávy

Elektrobus Škoda Perun, který se nedávno ukázal v Hradci Králové v rámci evropského dne bez aut, se koncem minulého týdne začlenil v testovacím režimu do běžného provozu MHD. Je tak už druhým zástupcem elektrobusů ve východočeské metropoli. První elektrobus typu SOR EBN 9,5 slouží Hradečanům už rok. Výhodou elektrobusů jsou kromě ekologického provozu i nesrovnatelně ekonomičtější provozní náklady než u autobusů se spalovacím motorem.

Hradec Králové: Dopravní podnik testuje v provozu nový elektrobus Škoda Perun
Foto: hradeckralove.org
Popisek: Pohled na historické náměstí v Hradci Králové

Bateriový elektrobus s názvem Perun (zkratka z anglického Pure Electric RUNner - „čistě elektrický běžec“) vyrobila Škoda Electric. Jedná se o dvanáctimetrové nízkopodlažní dvounápravové vozidlo s trojími dveřmi, výkonem motoru 160 kW a dojezdem s cestujícími 120 až 150 kilometrů, s lithium-polymerovými bateriemi nové generace s kapacitou 222 kWh. Nabíjení elektrobusu se provádí v nočních hodinách a trvá čtyři až šest hodin. Obsaditelnost vozidla je 82 cestujících, 27 míst je k sezení, a je tak srovnatelný s klasickým autobusem MHD. Maximální rychlost vozidla je 70 kilometrů za hodinu.
„V běžné výbavě má elektrobus i samoobslužný tlačítkový systém otevírání dveří, na který jsou cestující zvyklí z trolejbusů. Systém tak umožňuje otvírání dveří cestujícími podle skutečné potřeby. Perun zapadá do vozového parku hradecké MHD také svou nízkopodlažností. Právě fakt, že všechny naše vozy jsou nízkopodlažní, už berou cestující v Hradci jako samozřejmost, v republikovém měřítku to ale pravidlem zdaleka ještě není,“ upozorňuje František Meduna.

„Elektrobus bude nasazován na různé linky hradecké MHD. Chceme tak získat co nejvíce dat a informací o jízdních a provozních vlastnostech. Testovat ho budeme v dělených směnách, které zajišťují dopravní špičky zejména v době od 4 do 10 hodin a od 13 do 19 hodin, a popřípadě i v celodenních směnách," vysvětluje cíl zkušebního provozu vedoucí střediska MHD Leo Sedláček. Nový elektrobus zde zatím bude v dlouhodobém testovacím režimu. Dopravní podnik spatřuje v elektrobusech velký potenciál do budoucnosti.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Hradeckralove.org

Mgr. Filip Turek byl položen dotaz

Co je pro vás s vaším platem 50 tisíc?

A myslíte, že se ze všeho dá prostě jen vykoupit? Co třeba odevzdat ten řidičák, což jste jeden čas sliboval a pro příště jezdit předpisově a nelhat?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Litomyšl: Slavíme 25 let Klášterních zahrad

22:09 Litomyšl: Slavíme 25 let Klášterních zahrad

Tedy přesněji řečeno 25 let od znovuotevření tohoto výjimečného území v samém srdci města Litomyšl.