Návrh přestavby původní průsečné a světelně řízené křižovatky u Koruny na křižovatku okružního typu vzešel z koncepce dopravy definované v územním plánu města i z koncepce dopravně-urbanistického řešení terminálu hromadné dopravy a budoucího komerčního využití původních zpevněných ploch u Koruny. Stavba výrazně zkulturní pohyb pěších a cyklistů v tomto území, přibylo také přechodů pro chodce. Nová okružní křižovatka vytváří na Gočárově třídě její urbanistické a pohledové ukončení, důležitý vizuální bod a zapamatovatelný orientační uzel. Jako základní architektonický princip bylo zvoleno rozmístění atypických paprskově se rozevírajících stožárů po obvodu vnitřního kruhu tak, aby byla naplněna výtvarná symbolika historického názvu této lokality „Koruna“. Stožáry slouží jednak pro osvětlení, zároveň pro zavěšení trakčního vedení pro trolejbusy. „Křižovatka není a nebude zbrzďovacím prvkem MHD. Nejedná se o křižovatku na sjezdu dálnice ani na Bláhovce, je to křižovatka vnitroměstská, která neblokuje dopravu ani její plynulost, “ uvedl autor projektu Patrik Kotas v lednu roku 2015 před městskými zastupiteli, kteří o vypsání zakázky a později o jejím zadání rozhodovali.
Stavbaři se museli vypořádat s nelehkými situacemi. „Náročný byl zejména časový souběh dvou velkých staveb v jedné lokalitě, tedy okružní křižovatky a obchodního centra, což vyžadovalo velkou dávku předvídání, tolerance a opatrnosti. Osazení středu křižovatky unikátními stožáry nesoucími trakční vedení bylo také, a to i s ohledem na nutnou regulaci dopravy, nesnadné,“ přibližuje namátkou některé napínavé momenty stavby zhotovitel, kterým je „Sdružení M – SILNICE a.s. a SOVIS CZ, a.s.“. (vztyčování stožárů, které se uskutečnilo v květnu 2016 v nočních hodinách, zachytila i městská internetová televize a je možné ho vidět ZDE).

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV