Nová legislativa a předpisy, které musejí dodržovat kromě úředníků i občané, jsou velice často jádrem zbytečných sporů například mezi úředníky a přicházejícími klienty. „Může se to zdát někomu jako zbytečné obtěžování nebo byrokracie, ale opravdu zvláště při správních či přestupkových řízeních musejí klienti například vícekrát na poštu. Řešením a zároveň nejsnazší cestou je pro všechny spolupráce klienta s úřadem,“ říká Ľudmila Ducháčová, vedoucí správního odboru královéhradeckého magistrátu. Nezřídka se setkávají úředníci i s vulgárním chováním, které nemá žádný důvod. Někdy se stane jen pouhé nedorozumění. „Často právě pracovnice oddělení osobních dokladů se potýkají s klienty, kteří se zlobí, že pas, který jim pracovnice oddělení vystaví v krátké lhůtě, tzv. rychlík z důvodu jeho šestiměsíční platnosti neakceptují všechny státy,“ líčí zkušenosti Ľudmila Ducháčová. Školení asertivity pak úředníkům pomůže zachovat chladnou hlavu a v klidu mohou pomoci třeba i psychicky nemocným klientům. Každý si ze školení odnese to, co potřebuje a velice často pomůže jen fakt, že v tom není pracovník jedné z mnoha přepážek sám.
Nově se do školení asertivity, ušitého na míru, zapojují i strážníci. Ti mají navíc zkušenosti s bezdomovci, přestupci chycenými při činu i agresivními opilci. „Přestože strážníci procházejí psychologickými testy a vstupním školením, stává se pravidelně, že praxe přináší nové vypjaté situace, se kterými si musejí v daném momentě poradit. A to i navzdory vulgárnímu jednání některých lidí, kteří se dopustili zdánlivě malého přestupku,“ vysvětluje ředitel městských strážníků Miroslav Hloušek. Dodává, že citlivěji musejí strážníci jednat například i se seniory či dětmi.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Hradeckralove.org