Hradec Králové: Mobilní jízdenku využilo v hradecké MHD již 36 tisíc cestujících

18.07.2012 11:30 | Zprávy

Už půl roku je možné v královéhradecké městské hromadné dopravě platit jízdné pomocí mobilního telefonu. Na takzvanou SMS jízdenku jelo během šesti měsíců téměř 36 tisíc cestujících. Z celkového počtu 35 611 prodaných jízdenek bylo téměř 93 % přestupních na 45 nebo 60 minut, zbytek tvoří jízdenky celodenní.

Hradec Králové: Mobilní jízdenku využilo v hradecké MHD již 36 tisíc cestujících
Foto: hradeckralove.org
Popisek: Pohled na historické náměstí v Hradci Králové

„Počty mobilních jízdenek od začátku jejich provozu každý měsíc narůstají a přesvědčují nás o trvalém zájmu cestujících o novou možnost úhrady jízdného,“ říká ředitel Dopravního podniku města Hradce Králové Miloslav Kulich. „Uvidíme, jaká bude prodejní křivka během prázdnin, kdy se dá předpokládat poměrně výrazná změna ve složení cestujících. Dovolené, turisté a počasí, které přeje cyklistice či pěšímu přemisťování, a další aspekty dávají tušit celkově nižší počet přepravovaných osob v MHD. Další nárůst provozu mobilních jízdenek tak pravděpodobně nastane zase až na podzim,“ přemýšlí o dalším vývoji ředitel Miloslav Kulich.

Dopravní podnik sleduje také počty nových uživatelů, kteří v daném měsíci použili SMS jízdenku úplně poprvé. I v této skupině je patrný stálý nárůst. „Mobilní jízdenku zkoušejí další noví cestující. Jejich počet se pohybuje okolo 27 % v každém měsíci,“ uvádí vedoucí marketingu dopravního podniku František Meduna. „Zajímavá je i skutečnost, že 15 % cestujících k objednání využívá pro hradeckou MHD originální formu prozvonění na speciální telefonní čísla - takzvanou jízdenku na zavolanou. Ta je nejpohodlnější variantou objednání jízdného zejména pro pravidelné a časté cestování. Díky této formě ušetří cestující čas, který stráví psaním textu SMS a čísla a ušetří cenu za objednací SMS,“ upřesňuje František Meduna.

Ze statistik také vyplývá, že v pomyslném žebříčku objednaných SMS jízdenek vede mezi mobilními operátory se 42 % T- Mobile, následuje Vodafone s 33 % a na třetím místě je s 25 %.Telefónica O2.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Hradeckralove.org

Ing. Martin Kolovratník byl položen dotaz

Dálniční známka

Podle vás její zdražování není na místě a já s vámi úplně souhlasím. Zajímá mě tak jedno. Když budete ve vládě, zastavíte zdražování? A neuvažujete třeba i zlevnění, protože tato vláda ji zvedla dost, i když jak sám tvrdíte to neodpovídá stavu, v jakém u nás dálnice jsou. A ještě proč není nic jako ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Vyškov: Místo písku moderní povrch

16:47 Vyškov: Místo písku moderní povrch

Než se radnice dostala k samotné realizaci, uběhli její zástupci pěkných pár kilometrů papírování, p…